شبکه خبری سی ان ان، در پی سردرگمی آمریکا از نیافتن مقصر حمله مرگبار به بالگرد آمریکایی در افغانستان، ایران را به کشتن 38 نظامی آمریکایی کشته شده در حمله به این بالگرد متهم کرد.

به گزارش خبرنگار مشرق، در حالی که تحقیقات در خصوص حمله ی مرگبار به یک بالگرد آمریکایی در افغانستان، که منجر به کشته شدن 38 نفر از نیروهای آمریکایی و افغانی شد، همچنان ادامه دارد، فقدان اطلاعات باعث شده است که برخی از صاحبنظران جناح راست انگشت اتهام خود را به سمت ایران نشانه بگیرند.

به تازگی ، جان کینگ از سی ان ان با فرانسیس تاونسند (Frances Townsend)، مشاور امنیت داخلی سابق جورج دبلیو بوش ، و براد ثور (Brad Thor) ، رمان نویس آمریکایی، مصاحبه نمود.

فرانسیس تانسند، مشاور امنیت داخلی سابق جورج دبلیو بوش



براد ثور، رمان نویس

براد ثور به سرعت چنین نتیجه گیری کرد که ایران مسئول این حمله بوده، و باعث شد تا جان کینگ به این نکته اشاره کند که محل سقوط هلی کوپتر - در جنوب غربی کابل – به پاکستان نسبت به ایران بسیار نزدیک است. اما این گفته نیز مانع از اظهارات تاونسند، در اشاره به فرضیات بی اساس تام کلنسی در مورد دخالت ایران در این حادثه نشد.

براد ثور نیز پیش دستی نموده و گفتگو را به سمت ایران کشاند :




به متن این گفتگو دقت کنید:

براد ثور: دولت افغانستان کاملا فاسد بوده و مملو از جاسوسان ایرانی است. [...]

کینگ: من اهمیت رابطه با ایران را نادیده نمی گیرم، اما به نظر من ، بر اساس تاریخ و به نظر مردم، این مسئله مربوط به پاکستان بوده، و الزاما در مورد ایران نمی باشد، درست است؟

تاونسند : درست است جان، اما به استثناء نکته ای که برد به آن اشاره کرد، دخالت و پشتیبانی فزاینده ایران در افغانستان کاملا مشهود است. در ضمن، آنها آشوب طلبانی هستند که بانفوذ به افغانستان در صدد تضعیف تلاش های ایالات متحده هستند. می دانید ، ایرانیان هیچ گاه با کسی رو در رو نمی شوند آنها اغلب از طریق عاملین خود کار می کنند و از این طریق نفوذ کرده و باعث ایجاد مشکلاتی برای آمریکایی ها و نیروهای آمریکایی در سراسر جهان می شوند. ما آن را در عراق دیدیم، برای همه هم این قابل قبول می باشد؛ بالاخره آنها همسایه عراق هستند، اما در جاهای دیگری نظیر افغانستان نیز ما شاهد آن هستیم.

ثور: تجزیه و تحلیل فرانسیس همیشه دقیق است. برای همین من از تماشای برنامه هایش لذت می برم. من می خواهم کلمه جدیدی به این بحث اضافه کنم، شاید بتوانیم چیزی که باعث سقوط ان هلیکوپتر شد را ایرام (IRAM مخفف لغات Iranian Missile به معنی موشک ایرانی) بنامیم، یک خمپاره راکت دار دستی.

ما برای اولین بار تجهیزات را در جریان شیعیان عراق دیدیم که در همه جا رد پای ایرانیان نیز دیده می شد. به همین دلیل من خیلی نگران هستم. در ارتش به آنها " تجهیزات انفجاری دستی پرنده" گفته می شود. ما هیچ مدرکی در مورد اینکه چه چیزی باعث سقوط این هلی کوپتر شده است نداریم، و این حقیقت که ایرانیان نه تنها در دولت افغانستان کاملا نفوذ کرده اند، بلکه از پشتیبانی افراد محلی در حوزه ی پایگاه های عملیاتی ما و در سراسر افغانستان نیز برخوردار هستند مرا متعجب می نماید. افراد طالبان توانمند هستند، اما آنها نفراتی بیش نبوده و قادر به انجام چنین کاری نیستند. من واقعا فکر می کنم که در این کار هم ردپایی از همکاری های ایران با آنها وجود دارد.

******

گفتنی است، با جستجو در پایگاه های خبری مشخص می شود که در مورد "ایران و افغانستان و هلیکوپتر" هیچ خبر و سندی مربوط به دخالت ایران در این حمله وجود ندارد.

به نظر می رسد که ثور و تاونسند در حال حاضر تنها صاحبنظران "تئوری دیو ایرانی" در مورد بدترین روز تلفات نیروهای ایالات متحده در افغانستان هستند که به خوبی از ظرفیت ایجاد شده در پروژه ایران هراسی بهره می برند و این اتهام، تنها زاییده ذهن قصه پرداز این دو کارشناس سی ان ان است!


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    0 0
    افتخار می کنم کار ایران باشه.. به امید کشتار همه ارتش امریکا در منطقه توسط جمهوری اسلامی ایران وشیعیان
  • ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    0 0
    واقعا آمريکا بايد بترسد ، چون بدون حضور سرباز و نيرو از راه دور اين همه خسارت مي زند واي به اينکه تعجهيزات و نيرو هم در صحنه جدال حضورداشته باشند.
  • ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    0 0
    احسنت، این یک حقیقت غیر قابل انکار هستش
  • ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    0 0
    ما تا کشوری بهمون حمله نکنه باهاشون کاری نداریم.هیچ وقت هم از کشته شدن کسی خوشحال نمیشیم.
  • ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    0 0
    یکی نیست بگه آخه بدبخت ها هنوز ضرب شست بچه های ایران رو ندیدی از در و دیوار می خوری فکر میکنی از ایران خوردی
  • ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    0 0
    شماها حالا حالاها باید کشته بدین ده بیست نفر که رقمی نیست برو تو کار دو سه هزار ناوهای جنگیت
  • مهدي ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    دير يا زود اينا زهرشونو ميريزن، بايد بدونيم تقريبا تو دنيا تنهاييم پس بايد توري بارمونو ببنديم که اگه خدايي نکرده جنگ شد کم نياريم.
  • خودی ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    گیریم که راست باشه مشاالله به نیرو قدس گل کاشتن مرگ بر آمریکا
  • ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    اقا زورمون زیاده
  • سیدنوید ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    خب اگه ناراحتن گمشن برن هم مردم خودشون راحت میشن هم برادران افغانمان
  • ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    اگر هم باشد دستشان درد نكند. اين را بگذارند به حساب مورد هدف قرار گرفتن هواپيماي مسافربري ايران توسط ناو امريكايي
  • محسن ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    خدا رو شکر که دشمنانمان به این حد از نفوذ ما میترسند....
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    0 0
    اگر که شما واقعا ایمان داشته باشید یک نفر شما برابر صدنفر از دشمنان شماست. مضومون یکی از آیات قران
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    0 0
    ذلیل نشد مگر کسی که در خانه خودش با دشمنش جنگید! امام علی ، نهج البلاغه، خطبه 27
  • محسن ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
    0 0
    کاش اینطوری باشه که میگن، ما که بخیل نیستیم...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس