منابع میدانی از گسترش اختلافات داخلی میان دو گروه تروریستی تکفیری القاعده و ارتش آزاد در استان ادلب واقع در شمال غربی سوریه خبر می دهند.

گروه جهان مشرق- منابع میدانی از گسترش اختلافات داخلی میان دو گروه تروریستی تکفیری القاعده و ارتش آزاد در استان ادلب واقع در شمال غربی سوریه خبر می دهند.

اختلافات شدید ارتش آزاد و النصره در ادلب سوریه+عکس

بنابر این گزارش، ساعتی پیش فرمانده ارشد گروه ارتش آزاد احمد السعود با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه توئیتر جبهه النصره یکی از گروه های وابسته به القاعده در سوریه را رسما تهدید به انتقام گیری کرده است. گفته می شود دور جدید درگیری ها میان دو طرف در پی حمله عناصر گروه النصره به مراکز یگان الفرقه 13 ارتش آزاد مستقر در مرکز و جنوب استان ادلب سوریه آغاز شده و شهرهایی همچون معره النعمان و خان شیخون در وضعیت بسیار ملتهبی بسر می برند. در این حملات نیروهای القاعده اقدام به سرقت کلیه انبارهای سلاح، مهمات و تجهیزات نظامی و میلیونها دلار پول ارسال شده از عربستان، ترکیه و امارات برای گروه تروریستی تکفیری ارتش آزاد کرده و پیگیری های یان گروه برای بازپس گیری آنها با شکست مواجه شده است. در پیام احمد السعود (افسر فراری و منشق شده ارتش سوریه) خطاب به النصره آمده است که در صورتی که جبهه النصره (القاعده) حاضر به رعایت حکم شرعی و پس دادن پول و امکانات به سرقت برده شده نشود راهی بجز گرفتن انتقام نخواهد ماند. لازم به ذکر است که دو گروه طی ماه های گذشته بارها با یکدیگر بر سر موارد اختلافی بشدت درگیر شده  اند. استان ادلب سوریه از یکسال و نیم پیش در عملیات مشترک القاعده و ارتش آزاد از کنترل دولت سوریه خارج شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس