به گزارش مشرق، سامانه سماح که نامنویسی زائران اربعین حسینی(ع) را بهعهده دارد از شامگاه گذشته (سهشنبه) دچار اختلال فنی شده است.
جمع زیادی از کاربران و علاقمندان به سفر زیارتی اربعین حسینی که قصد نامنویسی نهایی برای ایام اربعین حسینی را دارند نسبت به برخی مشکلات عدیده فنی همانند عدم واریز مبلغ اعلامی در این سایت ابراز نگرانی کردند.
یکی از مهمترین ایرادات عنوانشده از سوی کاربران به عدم واریز مبلغ اعلامی بازمیگردد و اگر این مرحله از نامنویسی هم نهایی نشود، اتمام کار از سوی سیستم صورت نمیگیرد و واژه نامنویسی موقت نمایش داده میشود.
همچنین جمعی از کاربران برای نامنویسی نهایی به برخی از دفاتر زیارتی مجاز مراجعه کردهاند که آنها هم از بروز اختلال فنی در سامانه سماح در ساعتهای گذشته خبر دادهاند.
مبلغ در نظر گرفتهشده برای علاقمندان به سفر زیارتی اربعین حسینی حدود 190 هزار تومان در نظر گرفته شده که باید بهصورت سیستمی و از طریق سامانه سماح پرداخت شود.
کسانی که ثبتنام اولیه و موقت را انجام میدهند فقط 72 ساعت فرصت دارند تا مبلغ مذکور را از طریق سامانه پرداخت کنند که با اختلال پیشآمده در سیستم احتمال سردرگمی زائران در این رابطه وجود دارد.
ورود به سامانه سماح، نامنویسی اولیه، ارائه مدارک و مشخصات، پرداخت وجه ویزا و بیمه، مراجعه به دفاتر مجاز اعلامشده برای دریافت ویزا و تحویل نهایی مدارک بخشی از روند ثبتنام برای زائران اربعین حسینی خواهد بود.
ضمناً مشتاقان زیارت اربعین توجه داشته باشند که صرفاً با ثبتنام در سامانه سماح و پرداخت وجه اینترنتی در این سامانه، دریافت ویزا برای آنان امکانپذیر نیست و باید به یکی از دفاتر تعیینشده مراجعه داشته باشند.
زائران باید بعد از ثبتنام اولیه در سامانه، مدارک خود شامل گذرنامه مدتدار، دو قطعه عکس ٤*٣ پشتزمینه سفید و ترجیحاً شبیه عکس گذرنامه و سایر مشخصات را به دفاتر زیارتی تحویل دهند تا هرچه زودتر روادید اربعین برای آنان صادر شود.
صرفاً حدود 2 هزار و 430 دفتر زیارتی رسمی که اطلاعات آنها در سامانه اینترنتی سازمان حج و زیارت منتشر شده است و همچنین 3 شرکت طلوع زرین، روزبهروز گشت، و بهشت ریحانه ایرانیان مجاز به دریافت مدارک زائرین برای ارائه ویزای اربعین هستند.
زائران به هیچ عنوان به شرکتها و دفاتری غیر از لیست اعلامشده در سامانه سماح یا سه شرکت نامبرده مراجعه نکنند.