به گزارش مشرق، فولکس واگن گلف هماکنون در هفتمین نسل خود قرار دارد و فولکس واگن انتظار دارد مدل بعدی این خودرو که هشتمین نسل محسوب میشود، به فروش بالا در سطح جهانی ادامه دهد. البته زمان عرضهی این خودرو به بازار کمی به تعویق افتاده است که دلیل این وقفه، ماجرای رسوایی خودروهای دیزلی فولکس واگن بود که این خودروساز را مجبور کرد پروژههای در حال توسعهی خود را موقتا متوقف کند. نسل هشتم گلف، به میزان قابل توجهی از نظر فنی و تکنولوژیک، برتر از نسل فعلی این خودرو خواهد بود. همچنین نسل هشتم گلف روی پلتفرم MQB ساخته خواهد شد و این در حالی است که گلف فعلی روی پلتفرم PQ۳۵ ساخته شده است. گرچه از نظر ظاهری گلف هشتم شباهتهای زیادی به گلف فعلی خواهد داشت؛ اما نمای جلوی آن کاملا دگرگون خواهد شد. مدل گلف R در مقایسه با آنچه امروز روی خط تولید قرار دارد، متفاوت خواهد بود و از بدنهای عریض برخوردار خواهد شد.
فولکس واگن گلف نسل هشتم نیاز دارد همانند اجداد خود سود زیادی نصیب شرکت سازنده کند؛ به همین خاطر فولکسواگن قصد دارد نسخههای الکتریکی و هیبریدی این خودرو را نیز روانه بازار جهانی کند. این خودرو باید از نظر مصرف سوخت و آلایندگی دارای مشخصات قابل توجهی باشد تا بتواند رسوایی فولکس واگن در بحث آلایندگی خودروهای دیزلی را تا حدودی جبران کند.
از طرفی فولکسواگن باید گلف جدید را طوری بسازد که طرفداران سنتی این خودرو و افرادی که مدلهای مختلف گلف را دوست دارند نیز به سمت آن جذب شوند. ضمن اینکه تنوع مدلهای این خودرو زیاد خواهد بود و مدل های اسپرت واگن (استیشن)، GTi و گلف R نیز به تولید خواهند رسید.
پلتفرم
نسل آینده فولکس واگن گلف روی پلتفرم MQB ساخته خواهد شد که اکنون بسیاری از محصولات گروه فولکس واگن روی این پلتفرم ساخته میشوند؛ از جمله آئودی TT و حتی خودروی شاسی بلند فولکس واگن اطلس. باید به این نکته اشاره کنیم که پلتفرم MQB بهگونهای طراحی شده است تا پیشرانهی خودرو به شکل عرضی در آن نصب شود. از نظر تجهیزات الکترونیکی نیز فولکسواگن گلف ارتقاء پیدا خواهد کرد و شاهد استفاده از تجهیزات الکترونیکی بسیاری نظیر سیستم فرمان صوتی و هد آپ دیسپلی چندمنظوره در این خودرو خواهیم بود.
قوای فنی
نسل آینده فولکس واگن گلف با چند نوع پیشرانه به بازار عرضه خواهد شد. نخستین پیشرانه که در بازار ایالات متحده به فروش نخواهد رسید یک مدل ۳ سیلندر خطی است که ۱ لیتر حجم دارد. مدل میانی گلف به یک پیشرانهی ۴ سیلندر خطی از نوع توربوشارژردار مجهز خواهد شد که ۱.۵ لیتر حجم دارد و در نسخههای مختلف با قدرت های خروجی متفاوت به بازار عرضه خواهد شد. مدل GTi با یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو به بازار عرضه خواهد شد. قدرتمندترین مدل فولکس واگن با نام گلف R با یک موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری به فروش خواهد رسید.
برای بازار اروپا فولکس واگن از موتورهای دیزلی ۲ لیتری استفاده خواهد کرد. مدل هیبریدی چهار سیلندر گلف به همراه سیستم برق ۴۸ ولتی تولید خواهد شد و فولکس واگن تولید خودروی برقی e-Golf را برای تولید خودروهای برقی بیشتر متوقف خواهد کرد. فولکس واگن گلف نسل هشتم بهصورت سفارشی میتواند به سیستم چهارچرخ محرک نیز مجهز شود، البته این سیستم در مدل گلف R بهصورت استاندارد عرضه خواهد شد. برای انتقال نیرو در این خودرو میتوان جعبهدندهی ۶ سرعته دستی و یا هفت سرعته خودکار از نوع دوکلاچه سفارش داد.
بازار و قیمت
از رقبای نسل هشتم فولکس واگن گلف باید فورد فوکوس هاچ بک، هوندا سیویک هاچ بک، مزدا ۳ هاچ بک، مینی کوپر ۴ در و حتی هیوندای i۳۰N را نام برد. نسل آینده فولکس واگن گلف به احتمال زیاد در پاییز سال ۲۰۱۹ وارد بازار جهانی خواهد شد و بازار ایالات متحده این خودرو را در سال ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ پذیرایی خواهد کرد. پیشبینی می شود قیمت این خودرو که در حدود نسل فعلی گلف باشد. در حال حاضر ارزانترین مدل این خودرو، ۲۰ هزار و ۷۱۵ دلار و گرانقیمتترین مدل آن با نام گلف R، حدود ۴۰ هزار دلار است.