به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام «اینستاخبری» در تازه ترین پست خود نوشت: گسترش استفاده از شبکههای اجتماعی در کشورمان باعث رونق شغلهایی شده که پیش از این تصویری از درآمد آنها وجود نداشت.
یکی از این شغلهای پردرآمد و پرطرفدار «تیستر» است.
تیستر به خانم ها و آقایانی گفته میشود که متخصص نظر دادن درباره غذاها هستند.
اما بر خلاف روشی که در دنیا برای این شغل تخصصی وجود دارد و کارشناسان به صورت مخفیانه یا بدون اعلام قبلی به رستورانها میروند، در ایران این بررسی خوشمزه، با تبلیغات و جنجال زیاد همراه شده و تبدیل به یک شغل پرسود و پرطرفدار در شبکههای اجتماعی شده است.
اگرچه خانمها و آقایان «تیستر» در ایران شغل خود را سخت و حساس میدانند، اما حتما ارزش درآمد 300 میلیون تومانی در ماه را دارد.
از سوی دیگر اساتید و متخصصان صنعت غذا و نوشیدنی هم معتقدند این نوع تبلیغات افراد بدون تخصص، باعث بالا رفتن مصرف فستفود در کشور شده که در آینده، اثرات بدی در جامعه و شیوع بیماریها خواهد داشت.