کد خبر 1063497
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
قدیمی‌ترین سد قوسی جهان

سد قوسی، وزنی «کبار» قم به عنوان یکی از قدیمی‌ترین سد قوسی جهان شناخته می‌شود.

به گزارش مشرق، ارتفاع این سد ۲۶ متر و طول ۵۵ متر دارای یک برج آبگیر است که هم اکنون کاملاً زیر آب رفته و از این طریق آب پشت سد در حال تخلیه است. گفتنی است در سال ۱۳۹۷ این سد به دلیل خشکسالی به مرز خشکی کامل رسیده بود که با بارندگی فراوان و سیل اوایل سال ۱۳۹۸ این سد به آب گیری کامل رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    4 12
    ساخت پهلویه؟ به نظر نمیرسه خیلی بی ریخته ساخت شما هم که نیست گفتی قدیمی قاجارها هم که فقط حرمسرا میساختن
    • IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
      3 3
      پهلوی ها که آب و خاک رو به بیگانگان می فروختن . « به نام خدا » گندهای پهلوی ها : بخش هایی از شرق را به افغانستان دادند رضا شاه پست اروند ( شط العرب ) را به عراق و ارتفاعات آرارات را به ترکیه داد. محمد رضا شاه پست بحرین را به (عرب ها ) انگلیس و جزایر زرکوه و آریایی یا آریانا را به امارات داد . در ضمن پهلوی ها باعث از دست رفتن سهم نفت و گاز ایران در دریای خزر شدند . و فساد اخلاقی در خاندان پهلوی رواج‌ داشت و محمد رضا پهلوی حتی به دختران وزرای خود رحم نمی کرد و فرح‌ هم فاسد بود .
    • IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
      5 2
      « به نام خدا » گندهای پهلوی ها : بخش هایی از شرق را به افغانستان دادند رضا شاه پست اروند ( شط العرب ) را به عراق و ارتفاعات آرارات را به ترکیه داد .محمد رضا شاه پست بحرین را به (عرب ها ) انگلیس داد و جزایر زرکوه و آریایی یا آریانا را به امارات داد . و نیز پهلوی ها باعث از دست رفتن سهم نقت و گاز ایران در دریای خزر شدند . فساد در خاندان پهلوی رواج داشت و محمد رضا پهلوی حتی به دختران وزرای خود رحم نمی کرد و همسرش فرح هم فاسد بود .
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    10 1
    پایه اولیه سد مربوط به دوره ساسانی است که در دوره های ایلخانان و صفویه مرمت و به شکل امروزی اصلاح شده است . لوله های سفالی سد در موزه آب موجود است . اوج مهندسی ایران باستان و اوج مهندسی دوره صفوی .
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
      6 0
      دقیقا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس