کد خبر 1252878
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
المپیک

پرونده تیم ملی دو و میدانی کشورمان در المپیک توکیو با حذف نمایندگان کشورمان در دور مقدماتی این رقابت‌ها بسته شد.

به گزارش مشرق، در حالی که دو و میدانی یکی از رشته‌های پرمدال در المپیک است و خیلی از کشورها با کسب مدال در این رشته ورزشی جایگاه خود را در جدول مدال‌ها ارتقا می‌دهند، اما کاروان دو و میدانی کشورمان نه تنها مدالی کسب کرد بلکه دوندگان کشورمان حتی از گروه خود هم صعود نکردند.

احسان حدادی، حسن تفتیان، فرزانه فصیحی و مهدی پیرجهان نمایندگان کشورمان در المپیک توکیو بودند که مهدی پیرجهان به علت مثبت شدن تست کرونای خود نتوانست کاروان ایران را در این مسابقات همراهی کند و تیم ملی دو و میدانی کشورمان با ترکیب حدادی، تفتیان و فصیحی راهی توکیو شد.

در حالی که هزینه‌های زیادی  برای احسان حدادی و حسن تفتیان برای برپایی اردویشان در آمریکا و فرانسه و پرداخت دستمزد مربیان خارجی این ۲ ورزشکار صورت گرفت، اما این ۲ نفر در المپیک توکیو موفقیتی برای کشورمان به ارمغان نیاوردند  و در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها حذف شدند. فرزانه فصیحی هم که با سهمیه یونیور سالیتی پا به مسابقات المپیک گذاشت، پس از عبور از مرحله پیش مقدماتی نتوانست در مرحله مقدماتی توفیقی به دست آورد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

بخش عظیمی از بودجه دو و میدانی  در اختیار  حدادی و تفتیان 

 حدادی و تفتیان همیشه مورد حمایت فدراسیون دو و میدانی هستند و حتی گفته می‌شود، بخش زیادی از بودجه این رشته پایه و مادر صرف این ۲ ورزشکار می‌شود و همین موضوع باعث اعتراض سایر دوندگان شده است و آن‌ها از تبعیض صورت گرفته ناراحت هستند.

حدادی و تفتیان از جمله ورزشکارانی هستند که مربی آمریکایی و فرانسوی دارند و دستمزد بالای مربیان خارجی این ۲ ورزشکار چالش‌هایی را برای فدراسیون دو و میدانی ایجاد کرده است.

ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود و حدادی و تفتیان در چند سال اخیر اردوهای خود را در آمریکا و فرانسه برپا می‌کنند و فدراسیون دو و میدانی هزینه‌های زیادی را صرف برگزاری اردوی برون مرزی این ۲ ورزشکار می‌کند.

بعد از مسابقات ۲۰۱۷ قهرمانی آسیا در هندوستان که با  قهرمانی تفتیان همراه بود، پس از آن دیگر این ورزشکار رنگ مدال  را به خود ندید و او هم همانند حدادی بجز صرف هزینه بیت المال موفقیت دیگری نداشت که دو و میدانی به آن افتخار کند.

تفتیان در مسابقات بین المللی  فرانسه و  مسابقات بین المللی مشهد رکوردهای ضعیفی به ثبت رساند و همین موضوع نشان دهنده این است که مسئولان فدراسیون دو و میدانی برای این ورزشکار بی دلیل این همه هزینه کردند. اکنون هم باید مسئولان توضیح بدهند که برای ورزشکاری که شانس کسب مدال ندارد، چرا این همه هزینه کرده اند.

 تفتیان از گم شدن کفش هایش تا ابتلا به کرونا بهانه می آورد 

تیمور غیاثی پیشکسوت دو و میدانی کشورمان درباره عملکرد دوندگان کشورمان در المپیک توکیو اظهار کرد: متاسفانه نتایج دوندگان ما در المپیک خوب نبود و امیدوارم دو و میدانی کشورمان  سال آینده در بازی‌های آسیایی به موفقیت دست یابد.

غیاثی بیان کرد: تفتیان ۳ سال زیر نظر مربی فرانسوی در فرانسه تمرین می‌کرد، اما در مسابقات المپیک رکورد ۱۰.۱۹ به ثبت رساند.

او درباره اظهارات تفتیان مبنی بر اینکه ۲۰ روز پیش از مسابقات المپیک کرونا گرفته بود، گفت: تفتیان هر دفعه برای ناکامی اش بهانه می‌آورد. تفتیان در مسابقات بین المللی مشهد گم شدن کفشش را بهانه کرد و اکنون هم کرونا را عامل ناکامی اش در المپیک مطرح می‌کند.

حدادی نباید در المپیک شرکت می کرد

پیشکسوت دو و میدانی درباره اینکه پول بیت المال صرف هزینه‌های اردوی برون مرزی حدادی و تفتیان شده است، گفت: حدادی سوابق درخشان در مسابقات دو و میدانی  داشته و هر چه به او بدهند، حلال است. حدادی زانویش را عمل کرد و بعد از آن خار پاشنه اش را جراحی کرد و سپس دیسک کمرش دچار مشکل شد. به نظرم بهتر بود حدادی در المپیک شرکت نمی‌کرد تا آبرویش نمی‌رفت.

غیاثی درباره عملکرد فرزانه فصیحی در المپیک توکیو گفت: فصیحی در ۶۰ متر داخل سالن تخصص دارد و درماده  ۱۰۰ متر مهارت ندارد. به نظرم کیهانی رئیس سابق فدراسیون دو و میدانی با عواملش توطئه کردند و فصیحی را به المپیک فرستادند. به نظرم ریحانه مبینی باید به جای فصیحی در المپیک شرکت می‌کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    2 0
    تو دوره ی پش حسن چی خوب بوده که المپیکش باشه
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    2 0
    این ادم پر مدعا را با اوردنگی از ورزش بندازید بیرون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس