در زمان لحظه اولیه فرود وقتی ارابه فرود با ضربه نسبتا محکم لحظه اول به زمین برخورد می کند اگر یکی از لاستیک ها بترکد این ضربه به لاستیک های بعدی منتقل شده و چون هر بار وزن کل هواپیما روی تعداد چرخهای کمتری قرار میگیرد یکی بعد از دیگری لاستیکها می ترکند . البته این مورد در ارابه های فرود زوجی اتفاق می افتد و در هواپیماهای پهن پیکر که هر ارابه فرود دارای چهار زوج چرخ هستند به اینصورت مشکل کلی برای همه چرخها ایجاد نمی کند
لاستیک های هواپیما تو پر هستند و نمی ترکند بلکه می شکنند و یا خرد می شوند. این لاستیک آنقدر کهنه بوده و خشک بوده که شکسته است. وای اگر این اتفاق در ایران افتاده بود. الان شورای امنیت به درخواست انگلیس و عربستان سعودی تشکیل جلسه داده بود.