کارخانه هسا بیش از ۴۰ سال است که فعالیت میکند و تعمیرات اساسی پرنده انجام میدهد
ولی هواپیمای ایران ۱۴۰ نسخه مناسبی برای آب و هوای ایران نیست
و متاسفانه در سنوات گذشته ۵ فروند آن در ایران سقوط کرده و در خارج از ایران هم این مدل بهرهبرداری نمیشود.
متخصصین نباید به رئیس جمهور اطلاعات نادقیق بدهند
کلا 2 فروند آنتونوف 140 در کشور سقوط کرده و حالا بهینه سازی های زیادی در زمینه موتور اون صورت گرفته تا با گرمای ایران سازگار بشه در ضمن از حالت مسافری خارج شده و رمپ عقب هم به این هواپیما افزوده شده که کار سختی هست و همین هم پیشرفت خوبی محسوب میشه در ضمن میشه اون رو در نقش بمب افکن و یا ترابری استفاده کرد در ضمن یک پایه مناسب برای طراحی هواپیماهای ترابری سنگین تر خواهد بود