کد خبر 817298
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۱
آبراهام لینکلن

پس از ترور، او به سمت زادگاهش گریخت و در نهایت دوازده روز بعد، سربازان ارتش، وی را به دام انداخته و هدف گلوله قرار دادند

گروه تاریخ پایگاه خبری تحلیلی مشرق - شانزدهمین رییس جمهور «ایالات متحده» با نام «آبراهام لینکلن» به تاریخ 26 فروردین 1244 شمسی، در سالن تئاتر «فورد» واقع در «واشنگتن دی.سی» ترور شد و به قتل رسید. این ترور توسط یکی از مشهورترین هنرپیشه گان تئاتر آمریکا در زمانِ خود با نام «جان ویلیکس بوث» انجام گرفت. انگیزه ی او از قتل رییس جمهور به «جنگ داخلی ایالات متحده» بازمی گشت. جنگی که  میان 23 ایالت شمالی این کشور از یک سو و11 ایالت جنوبی آن از سوی دیگر درگرفت و پس از 4 سال با تسلیم ایالت های جنوبی به پایان رسید. «جان ویلیکس بوث» یک جنوبی متعصب بود که علی رغم گذشت 4 روز از تسلیم ایالات جنوبی، اعتقاد داشت جنگ به اتمام نرسیده و قتل رییس جمهور (که فرماندهی ایالات شمالی را در جنگ بر عهده داشت) به نفع جنوبی ها خواهد بود.

پس از ترور، «بوث» به سمت زادگاهش «مریلند» گریخت و در نهایت دوازده روز بعد، سربازان ارتش شمال، وی را به دام انداخته و هدف گلوله قرار دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    9 2
    ترامپو با چی میکشن یارب؟
    • رزمنده ایثارگر 62 ساله IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
      3 2
      ترامپ با همه گنده گویی هایش به پای ابراهام لینکلن یک فرشته است ! واقعیت جنگ های انفصال یا همان چنگ های داخلی ایالات آمریکا که یکی از خونین ترین و وحشیانه ترین جنگ های تاریخ بشر است چرا که آمریکایی ها با آمریکایی ها می جنگیدند ، این بود که به علت پیشرفت صنایع و تأسیس کارخانجات بسیار که در ایالات شمالی بود نیاز شدیدی به کارگر احساس می شد و برده های جنوب که می توانستند با حقوق پائین و هزینه های تولیدی تمام شده پائین تر سود فوق العاده ای به صاحبان کارخانه ها برسانند سخت مورد نیاز بودند به اسم لغو بردگی به ایالات جنوبی برده دار حمله کردند و بعد از پیروزی در جنگ ، برده ها را به صورت کارگران کارخانه ها تصاحب کردند . ویلیکس بوث که خوب می دانست در پس ادعاهای دروغین لینکلن چیست او را کشت تا تلافی در بیاورد
  • ایران AE ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    0 0
    غربی ها همیشه دنیا را از همه نظر چه سیاسی و فرهنگی خراب کردند.دولت هایی مثل امریکا هم همیشه باعث ایجاد بحران بودند و همیشه هم بحران افرین هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس