کد خبر 1592584
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی USA Study در مطلبی نوشت:

در ادامه تلاش‌های دیپلماتیک ایالات متحده آمریکا در مواجهه با حمله احتمالی جمهوری اسلامی به اسراییل آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا طی تماس‌های تلفنی متعددی از همتایان خود در کشورهای چین، ترکیه و عربستان سعودی خواسته است تا ایران را از تشدید تنش بازدارند.

در همین زمینه، متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته، چندین تماس تلفنی انجام گرفته است.

به گفته او، مذاکرات مشابهی نیز با متحدان و شرکای اروپایی صورت خواهد گرفت.

میلر یادآور شد که "تشدید تنش‌ها به نفع ایران، منطقه و جهان نیست."

از سوی دیگر، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل در گفت و گو با لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا هشدار داد که "حمله مستقیم ایران، واکنش مناسب اسرائیل علیه ایران را در پی خواهد داشت.

وزارت دفاع اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد که وزرای دفاع آمریکا و اسرائیل در خصوص "آمادگی برای حمله ایران به اسرائیل" صحبت کرده‌اند و گالانت در این گفت و گو تاکید کرده که اسرائیل، حمله ایران به خاک خود را تحمل نخواهد کرد.

وزارت دفاع آمریکا نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آستین در تماس با گالانت بر "پشتیبانی آهنین ایالات متحده از اسرائیل در مقابل تهدیدات فزاینده ایران و نیروهای نیابتی‌اش در منطقه" تاکید کرده است.

در این بیانیه آمده است که آستین به گالانت اطمینان خاطر داده است که اسرائیل می‌تواند برای دفاع از خود در برابر حملات ایران، کاملا بر روی پشتیبانی ایالات متحده حساب کند.

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا همچنین روز پنج‌شنبه اعلام کرد که ژنرال اریک کوریلا، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) به منظور انجام مذاکراتی با مقامات تل‌آویو به اسرائیل سفر کرده است تا با آن‌ها درباره احتمال حملات تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی به اسرائیل گفت و گو کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    0 1
    حمایت آهنین
  • امریکا ننگ تاریخ بشر !! IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    3 0
    امریکا عامل اصلی جنگ افروزی در دنیاست !! بعد دیگران را به آرامش دعوت میکند !! امریکا ننگ تاریخ بشر !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس