روحانی مطهری

عجیب‌ترین اظهارنظر و موضع‌گیری 8 مقام و چهره سیاسی را در سال 95 بخوانید.

به گزارش مشرق، چهره‌های شاخص گاهی اظهارنظرهایی دارند که باعث می‌شود نامشان برای مدتی بر سر زبان‌ها جاری شود. این موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود که یک مقام یا چهره سیاسی اظهارنظر یا موضعی عجیب‌ بگیرند.

در این نوشتار عجیب‌ترین موضع‌گیری و اظهارنظر 9 مقام مسئول و چهره‌ سیاسی در سال 95 گردآوری شده است.

اظهارنظر 9 مقام و چهره سیاسی و فرهنگی در سالی که گذشت:

1- حجت الاسلام حسن روحانی:

ساخت فرودگاه، راه‌آهن، ‌مسکن و اتوبان به‌ عهده دولت نیست

/10 خرداد- در جلسه توسعه ‌آذربایجان غربی/

  • «اصولاً، احداث فرودگاه، کشیدن خط‌آهن، ساخت مسکن یا احداث اتوبان به‌عهده دولت نیست بلکه دولت موظف به بهبود شرایط سرمایه‌گذاری و فضای کسب و کار و ارتقای روابط کشور با دولت‌های خارجی است.»

تشبیه برجام به درخت سیب و گلابی

/2 آبان- در جمع مردم اراک/

  • «ما غاصب را از باغ خود بیرون کردیم و درب باغ به روی مردم باز شده است ولی امروز عده‌ای کودک به درب باغ آمده و می‌گویند، سیب و گلابی کجاست که می‌خواهیم میل کنیم؟ امروز این باغ که نهال‌های آن تازه غرس شده آماده باروری است، اما برای به ثمر نشستن صبر لازم است.»

انتقاد از گزارشات صداوسیما درباره گرانی گوشت

/8 اسفند- در نخستین مجمع ملی سلامت/

  • «اگر گوشت در کشور 2 روز گران شود این موضوع تبدیل به خبر یک و رسمی تلویزیون خواهد شد.، خودم دیدم در بخش خبری اولین خبری که پخش شده سراغ قصابی رفتند و گفتند چرا گوشت گران شده است؟»

2- اسحاق جهانگیری

مدیران قبلی{نجومی} تخلفی نکرده‌اند

/10 مهر- در حاشیه افتتاح نمایشگاه عکس دستاوردهای دولت/

  • «قبل از این مصوبات در خیلی از موارد حقوق‌های بالایی وجود داشته که البته گیرنده حقوق هیچ تخلفی انجام نداده؛ یعنی کسی که به ظاهر حقوقش بالا است و حتما هم باید کاهش پیدا کند وقتی که بررسی می‌کنیم می‌بینیم که آن کسی که حقوق گرفته طبق قوانین به او داده‌اند و او هم دریافت کرده است... .»

کشور را از سقوط بیشتر نجات دادیم

/7دی- در جمع مسئولان وزارت صنعت/

  • «در سال‌های گذشته وضعیتی برای کشور ایجاد کردند که نتیجه‌اش فرو رفتن اقتصاد در دره بود، ما با برنامه‌ریزی و تدبیر تنها توانسته‌ایم کشور را  از سقوط بیشتر نجات دهیم و چند پله بالاتر بیاییم... .»

3- محمد باقر نوبخت

دفاع از نجومی‌بگیر با الفاظی مانند ذخیره انقلاب و امانتدار بزرگ

/12 مرداد-در مراسم تودیع و معارفه رئیس صندوق توسعه ملی/

  • نوبخت از سید صفدر حسینی به عنوان یکی از "ذخیره‌های نظام" یاد کرد و افزود: «گذشته از ارادت شخصی بنده به دکترحسینی، سایر اعضاء هیأت عامل سابق صندوق توسعه ملی نیز از بزرگان اقتصاد کشور هستند و الحق در دوران مسئولیت خود امانتداران بزرگی برای کشور بودند.»

پس از افشای حقوق نجومی 57 میلیون تومانی صفدرحسینی مدیرعامل صندوق توسعه ملی و دیگر اعضای هیئت عامل این صندوق، هیئت امنای صندوق توسعه ملی در تاریخ 12 تیرماه سال جاری با استعفای اجباری تمامی اعضای هیئت عامل موافقت کرد تا برکناری 5 مدیر عالی این صندوق رقم بخورد.

صفدر حسینی طبق اسناد و مدارک موجود، از فروردین تا اسفند سال 94 به‌طور میانگین، 57 میلیون و 400 هزار تومان بابت حقوق آن هم فقط از این صندوق دریافت کرده بود. اما محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در مراسم معارفه مدیرعامل جدید صندوق توسعه ملی از سیدصفدر حسینی به عنوان یکی از ذخیره‌های نظام یاد کرد.

4- عباس آخوندی

"مزخرف" و "شلخته" نامیدن مسکن مهر

/17 آبان- حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/

  • «شلختگی واژه بدی است؟ برای پروژه‌ای چند هزار میلیاردی که بدون یک صفحه نقشه شروع شده است و چندصد هزار خانواده را دچار این همه گرفتاری کرده است. ... این کمترین واژه ای است که برای این طرح می‌توان گفت.»

همدردی عجیب با سوختن ده‌ها نفر در قطار سمنان

  • «کشته شدگان و مصدومان این سانحه ریلی(قطار سمنان) بیمه بودند. این افراد و خانواده‌های آنان می‌توانند از امکانات بیمه‌ای و درمانی در صورت نیاز استفاده کنند.»

5- علی مطهری

روح آیت الله هاشمی رفسنجانی احضار شود

/ 3 اسفند- در گفت‌وگو با یک خبرگزاری دولتی/

  • «از طریق احضار روح آیت‌الله هاشمی از خود ایشان پرسیده شود که نام آن 110 نفر( نظامیانی که مطهری ادعا می‌کند در انتخابات 84 دخالت کردند) چیست.»

علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی اوایل اسفندماه با نقل خاطره‌ای از آیت‌الله هاشمی، ادعا کرده بود که آیت‌الله "2 بار" به او گفته بود "بعد از انتخابات سال 84 من از دخالت برخی افراد یک نهاد نظامی شکایت کردم و 110 نفر از آنها به زندان‌های کوتاه‌مدت محکوم شدند و اسناد آن را نزد خود دارم".

پیرو این ادعا، حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرمانده کل سپاه گفته بود که "به نظر می‌رسد کار آقای علی مطهری بعد از خلاف‌گویی‌ها و بی‌بصیرتی‌های سابق، به هذیان‌گویی‌های عجیب و غریب هم کشیده شده است".

مقدم‌فر در همین زمینه خطاب به علی مطهری گفت: "ما 109 نفر را فاکتور می‌گیریم، شما فقط یک نفر از آن 110 نفر را که در دادگاه محکوم شده است، به ما معرفی کن!".

در پی این سخنان، علی مطهری در گفت‌وگویی با یک خبرگزاری ضمن اذعان بر اینکه حتی نام یک نفر از آن 110 نفر را هم نمی‌داند، برای حل این مسئله پیشنهاد کرد که از طریق احضار روح آیت‌الله هاشمی از خود ایشان پرسیده شود که نام آن 110 نفر چیست!

6- معصومه ابتکار

گرد و غبار ایران کار "داعش" است

/30 خرداد- در مصاحبه با گفت‌وگوی ویژه خبری/

  • «جنگ و ناامنی در عراق از جمله علت‌های ایجاد کانون‌های ریزگردهاست و متأسفانه شرایط ناپایدار دولت عراق، حمله تکفیری‌ها و داعش فرصت اجرایی شدن توافق‌نامه‌ها برای مدیریت پدیده گرد و غبار را گرفت.»

تشدید گرد و غبار در استان‌های جنوبی و ریزگردهایی سبب انتقاداتی به سازمان تحت ریاست معصومه ابتکار شد اما ابتکار در برابر این مشکل یکبار در اینستاگرام خود از مردم خواست برای نابودی داعش دعا کنند تا بشود کمکی به برطرف کردن پدیده ریزگردها کرد و بار دیگر نیز در گفتگوی ویژه خبری با گفتن این جمله که "جنگ و ناامنی در عراق از علل ایجاد کانون‌های ریزگردها است و متأسفانه شرایط ناپایدار دولت عراق، حمله تکفیری‌ها و داعش فرصت اجرای توافق‌نامه‌ها برای مدیریت پدیده گرد و غبار را گرفت، از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرد.

7- سید حسن قاضی‌زاده هاشمی

بی‌شعور! اگر گذاشتم یک روز دیگر اینجا کار کنی

/12 اسفند- در جریان بازدید از مرکز اورژانس شهرستان بدره/

  • وزیر بهداشت در پاسخ به درخواست و گلایه فرماندار شهر بدره خطاب به وی گفت «خیلی غلط کردی بی‌شعور! اگر من بگذارم یک روز دیگر اینجا کار کنی.»

در جریان بازدید سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مرکز اورژانس شهرستان بدره در اسفندماه امسال شماری از مردم حاضر در محل نسبت به کمبود امکانات پزشکی و درمانی در شهرستان به وزیر بهداشت گلایه کردند. در این بین فرماندار شهر بدره این سخنان را تأیید کرد که با اعتراض شدید وزیر بهداشت مواجه می‌شود و سخنان تندی از سوی وزیر در حضور مردم عنوان می‌شود، به‌طوری که در پاسخ به این فرد می‌گوید، خیلی غلط کردی بی‌شعور! اگر من بگذارم یک روز دیگر اینجا کار کنی.

8- محمدرضا نعمت زاده

سر و صدا نکنید این فیش‌ها(نجومی) در دنیا مرسوم است

/21 تیر- در نشستی با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی یاسوج/

  • وزیر صنعت وجود برخی فیش‌ها با حقوق‌های بالا در دنیا را طبیعی خواند و اظهار داشت: «به نظر ما نیازی به این همه سر و صدا نبود و وجود چنین فیش‌هایی هم مرسوم است.»

در حالی که رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و بسیاری از مقامات و مسئولان کشور نسبت به فیش‌های نجومی برخی مدیران انتقاد کردند اما وزیر صنعت در نشستی با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی یاسوج  گفت: به نظر ما نیازی به این همه سر و صدا نبود و وجود چنین فیش‌هایی هم مرسوم است.

وی همچنین گفته بود: به دوستان در هیئت دولت عرض کردم که بگذارید فیش حقوقی‌ام را منتشر کنم تا مردم بدانند ما به عنوان وزیر حقوقمان چند است اما دوستان نپذیرفتند و گفتند اگر شما این کار را بکنید تبدیل به یک «مد» می‌شود و «مد» شدن این موضوع هم درست نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • محمد IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
    9 50
    از خدا بترسید. اولین وظیفه یک رسانه بی طرفی و انصافه از خدا بترسید. لااقل به شعور مخاطب احترام بزارید و اولش بنویسید آقا نزدیکه انتخاباته باید از این دست مطالب استفاده کنیم
    • آرش IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
      0 0
      باشه نزدیک انتخاباته شما هم رفتی سهام عدالت ثبت نام کنی! فرض کن گوش های مردم مخملیه و نمیدونن برای چی بحث سهام عدالت راه افتاده!
  • دکتر گاوچرون از کومور IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
    2 8
    هیچ جمله و کلامی تو دنیا خنده دارتر از هاله نور و رجعت چاوز و نظارت امام زمان بر هدفمندی یارانه ها نیست :))))))

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس