لوپن

تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای حمله موشکی به یک پایگاه هوایی در سوریه با انتقاد کم سابقه رهبر جبهه ملی فرانسه روبرو شده است.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، مارین لوپن رهبر جبهه ملی فرانسه و از نامزدهای ریاست جمهوری روز جمعه در انتقاداتی کم سابقه از تصمیم دونالد ترامپ برای حمله موشکی به یک پایگاه هوایی در غرب سوریه انتقاد کرده است. این انتقادات در حالی مطرح شده که لوپن تاکنون بارها از ایده ها و سیاست های ترامپ در مخالفت با مهاجرت و سایر مسائل مهم حمایت و استقبال کرده بود.

در حالی که تنها ۲ هفته زمان به برگزاری دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه فرصت باقی است، اکثر نامزدهای انتخابات فرانسه در قبال حملات موشکی آمریکا به سوریه موضع گیری محتاطانه ای داشته یا از آن انتقاد کرده اند.

لوپن در مصاحبه با شبکه ۲ تلویزیون فرانسه گفت: من کمی شگفت زده شدم چون ترامپ بارها گفته بود که تمایلی ندارد آمریکا دیگر از این پس پلیس جهان باشد و این دقیقا همان کاری است که او دیروز انجام داده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه اعلام کرد، دو ناو آمریکایی از شرق دریای مدیترانه یک پایگاه هوایی در غرب سوریه را هدف ۵۹ فروند موشک کروز قرار داده است. طبق ادعای آمریکا، حمله شیمیایی در استان ادلب از این پایگاه انجام شده بود.

لوپن تصریح کرد: آیا این خیلی زیاد بود که منتظر نتایج تحقیقات مستقل بین المللی پیش از انجام این حمله می ماندید؟ من نمی خواهم اتفاقات عراق و لیبی تکرار شود، جایی که دخالت غرب موجب هرج و مرج شد و در نهایت این مداخله موجب تقویت سازمان های تروریستی شده است.

نظرسنجی ها نشان می دهد که امانوئل ماکرون نامزد مستقل و میانه روی انتخابات در دور نخست رقابت تنگاتنگی با لوپن دارد. فرانسوا فیون نامزد محافظه کاران و ژان لوک ملنشون نیز با فاصله نزدیکی بعد از ماکرون و لوپن قرار دارند.

فیون نیز با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: واکنش آمریکا با توجه به حملات شیمیایی هولناک در سوریه، قابل درک است ولی این اقدامات نباید در نهایت منجر به تقابل مستقیم بین نیروهای غربی و ایران و روسیه شود.

سخنگوی ملنشون نیز ضمن انتقاد از حملات موشکی آمریکا گفت: ما مخالف دیپلماسی کابوی آمریکایی هستیم. این اقدام تنها موجب ادامه یافتن خشونت خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هرمز چرم شیر IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
    0 1
    احسنت بر این بانوی مستقل و آزاده . امید که فرانسوی ها با نشان دادن عقل خود او را برگزینند زیرا بدون شک پیروزی او گوشه کوچکی از پیروزی مردم دنیا است
  • دانشجوی تاریخ ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
    1 0
    سایت مشرق فکر می کنم که پیشتاز رقابت های ریاست جمهوری نامزد چپ افراطی "ژان لوک ملانشون" پیشتاز رقابت های انتخاباتی است و بعد از آن ماکرون و لوپن قرار دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس