کد خبر 707954
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
واکنش مردم سوریه به حمله موشکی آمریکا

مردم سوریه در واکنش به حمله موشکی آمریکا به فرودگاه الشعیرات در حومه حمص تأکید می‌کنند: پیروزی‌های ارتش منجر به خشم و عصبانیت آمریکا، سعودی و ترکیه شد.

 به گزارش مشرق، در مسیر حرکتمان به «حمص»، برای اطلاع از روحیه مردم شهر که فرودگاه الشعیرات آن در معرض تجاوز آمریکا با بیش از ۵۰ موشک دوربرد قرار گرفت، از چندین شهر عبور کردیم که جراحت آنها التیام یافته، شهرهایی که سال‌ها از جنایات گروه‌های تکفیری رنج کشیده بودند، مانند شهر «عدرا العمالیه» که شاهد جنایت کشتار هولناک ساکنانش بود و منطقه «النبک» که مسافران پیش از پیگیری مسیرشان به‌سمت شهرهای شمال سوریه در آن استراحت می‌کنند.

بلافاصله پس از ورودمان به حمص، این شهر را زنده و پرتحرک دیدیم که مردم آن بازارها را رها نکرده و خیابان‌هایش نیز از خودرو و رهگذر خالی نیست، گویی این شهر در ساعات اولیه صبح جمعه (۱۸ فروردین) در معرض حمله احمقانه آمریکا قرار نداشته است.

یکی از ساکنان حمص می‌گوید: معتقدم تجاوز اخیر آمریکا، تجاوز بزدلانه به ملت و ارتش ما است، علت این تجاوز، پیروزی ارتش سوریه چه در حلب یا حمص یا جوبر در شرق دمشق است.

وی خاطرنشان کرد: پیروزی‌های ارتش منجر به خشم و عصبانیت آمریکا، سعودی و ترکیه شد، این تجاوز هرگز تأثیری بر اقتدار و ایستادگی و اراده ارتش نخواهد گذاشت و ما به‌لطف ارتش و شهدا و مجروحانش باقی و استوار خواهیم ماند.

یک خانم سوری ساکن حمص هم می‌گوید: همه کشورها می‌دانند که دولت سوریه دیگر هیچ سلاح شیمیایی ندارد و تمام اتهاماتی که به ما می‌زنند، دروغ و بی‌اساس است، فرزند من در ارتش سوریه خدمت می‌کند و از خداوند مسئلت می‌جویم که همه جوانان ما را حفظ کند، هر حادثه‌ای که رخ دهد، اراده ارتش ما هرگز درهم نمی‌شکند، زیرا ما ایمان و اعتماد بالایی به خداوند داریم.

یک فروشنده حمصی درباره چگونگی حمله موشکی آمریکا می‌گوید: در آغاز ما گمان می‌کردیم که مسئله ناشی از انفجارهایی است که معمولاً بر اثر انفجار خودرو یا شلیک موشک از سوی افراد مسلح رخ می‌دهد، ولی انفجارها بسیار قوی بود، ما حدود ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه بامداد [جمعه ۱۸ فروردین]  صدای انفجارها را شنیدیم که بعداً در رسانه‌ها اعلام شد ناشی از حملات آمریکا بوده است که به‌نفع ائتلافش با داعش بوده است که در عین حال با اسرائیل همپیمان است.

وی تأکید کرد : قطعاً این حملات هرگز هدفشان را محقق نخواهد کرد، هدف این حملات این بود که مشکلاتی برای مردم سوریه به وجود آورد، ولی ملت سوریه دیگر این مسائل هرگز برایشان اهمیت ندارد، این حمله همپیمانی با اسرائیل و عربستان سعودی را اثبات کرد، ما در گذشته می‌گفتیم رژیم صهیونیستی، ولی امروز می‌گوییم که «رژیم صهیونیستی ــ سعودی».

شهروند دیگری می‌گوید: هدف از این حمله آمریکا، درهم شکستن ملت سوریه بود، آنها نمی‌خواهند که ما با تروریسم بجنگیم، بلکه می‌خواهند ما ساکت بمانیم و آنها اهدافشان یعنی درهم شکستن ملت سوریه را محقق کنند، این هدف آنها از هر اقدامی است که انجام می‌دهند. حمله آمریکا هیچ یک از اهدافش را محقق نکرد، ما همچنان به مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهیم و به‌یاری خدا بر آنها پیروز خواهیم شد.

یکی از فروشندگان در شهر حمص هم گفت: حمله برای ما غافلگیرکننده بود، هرگز آن را انتظار نداشتیم، ما شب‌هنگام صداهایی را شنیدیم، ولی گمان نمی‌کردیم که آمریکا به فرودگاه حمله کرده است.

وی این سؤال را مطرح کرد:‌ ما واقعاً نمی‌دانیم که هدف آمریکا از این حمله چه بوده است، ‌ ولی اعلام و تأکید می‌کنیم که همچنان باقی و استوار خواهیم ماند چه آمریکا حمله کند و یا حمله نکند.

کودکان حمص هم بدون اینکه تحت تأثیر تجاوز آمریکا به شهرشان قرار گیرند، به آن واکنش نشان دادند، ‌ یکی از این کودکان می‌گوید: می‌خواهم اعلام کنم که حمله آمریکا شکست خورد، اگر آمریکا تمام موشک‌های خود را به‌سمت ما شلیک کند، سوریه هرگز متزلزل نخواهد شد، چرا که سوریه به‌لطف ایستادگی و مقاومت مردمش استوار و پابرجاست و هیچ چیزی نمی‌تواند اعتماد ما نسبت به یکدیگر را متزلزل کند.

کودک دیگری هم می‌گوید: ما سوری‌ها از هیچ کس نمی‌ترسیم، حتی اگر آمریکا ما را هدف قرار دهد، ‌ هر کاری که انجام دهند، ما ضعیف نمی‌شویم.

هر کس که گمان می‌کند آمریکا و دار و دسته‌اش ما را از مبارزه با تروریسم در سوریه باز خواهند داشت، در توهم به سر می‌برد، پیامی که امروز مردم حمص به همه جهان در پی تجاوز به فرودگاه الشعیرات در شرق این شهر فرستادند، این است که تجاوزی که نتوانست خدشه‌ای به اراده سوری‌ها و اصرار آنها بر پاکسازی تمام کشورشان از لوث تروریسم وارد کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حزب الله IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
    0 0
    مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس