نقشه جنوب سوریه.jpg

خبرها حاکیست، نیروهای ویژه ارتش سوریه در روزهای آینده با پشتیبانی یگان موشکی، عملیات وسیعی را برای تامین امنیت شهر درعا انجام می دهند تا مقدمات پیشروی به سوی مناطق مرزی مشترک با کشور اردن فراهم شود.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت از شروع سال ۲۰۱۷ ضربات سنگینی را به گروه های تروریستی وارد کرده اند و تاکنون موفق شدند تمامی سناریوهای حامیان تروریست ها را در مناطق مختلف خنثی کنند.

علاوه بر خنثی سازی عملیات تروریست ها در شمال استان حماه، نیروهای سوری و مقاومت توانسته اند با بازپس گیری بیش از ۲ هزار کیلومتر مربع از مساحت اشغالی در شرق استان حلب، پیشروی در غوطه شرقی دمشق و تامین امنیت کامل غوطه غربی دمشق و پاکسازی ۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر مربع از مناطق آلوده در شرق استان حمص، تحولات میدانی را تا حدود زیادی به کنترل خود درآورند.

**برای دیدن اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

موفقیت های به دست آمده در مناطق مختلف باعث شده جبهه غربی - عربی - صهیونیستی این بار شانس خود را در جنوب سوریه و استان درعا آزمایش کنند. عناصر تروریستی در این  محور با کمک حامیان خود به مدرن ترین سلاح ها و تجهیزات نظامی مجهز شده اند و در تلاش هستند با تغییر موازنه قدرت در شهر درعا به روند ناکامی های همقطاری های خود در سایر مناطق پایان دهند و سرعت پیشروی نیروهای جبهه مقاومت را کاهش دهند.

همین مسئله باعث شده ارتش سوریه برای به شکست رساندن سناریوی حامیان تروریست ها در جنوب سوریه، در اقدامی پیش دستانه نیروهای نخبه خود را که به تازگی از نبردهای غوطه شرقی دمشق ازاد شده اند، به شهر درعا اعزام کند تا یک بار دیگر تروریست ها غافل گیر شوند.

خبرها حاکیست، نیروهای ویژه ارتش سوریه در روزهای آینده با پشتیبانی یگان موشکی، عملیات وسیعی را برای تامین امنیت شهر درعا انجام می دهند تا مقدمات پیشروی به سوی مناطق مرزی مشترک با کشور اردن فراهم شود.

**برای دیدن اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

 براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری موشک های کوتاه برد خود را هم در مناطق جنوبی برای هدف قراردادن مواضع تروریست ها آماده کرده اند؛ مسئله ای که باعث شده وحشت بر اردوگاه تروریست ها حاکم شود.

گروه های تروریستی که از عملیات ارتش سوریه در استان درعا با خبر شده اند در ساعت های گذشته تلاش کردند با چند حمله سنگین برخی مناطق را به اشغال خود درآورند. بیشترین تمرکز تروریست ها در ساعات گذشته برای اشغال مناطق شمالی محله المنشیه متمرکز شده که با مقاومت نیروهای سوری تاکنون ناکام مانده اند.

گروه های تروریستی در ماه های گذشته بیش از ۷۰ درصد محله المنشیه را از کنترل نیروهای سوری خارج کرده اند و در سه ماه گذشته هم درصدد بودند بخش های شمالی محله را اشغال کنند اما با وجود متحمل شدن تلفات بالا نتوانستند به هدف خود دست یابند.

**برای دیدن اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

 محله المنشیه کلید ورود به سایر مناطق تحت کنترل ارتش سوریه در شهر درعا به شمار می آید. در صورت سقوط این محله، کار برای نیروهای سوری در شهر درعا با مشکل جدی روبه رو می‌شود.

به گزارش مشرق، در حال حاضر بخش ها جنوبی استان درعا و مناطق مرزی در اشغال عناصر تروریستی است. نظامیان انگلیسی و آمریکایی هم در این محور حضور دارند و مسئولیت آموزش تروریست ها را برعهده دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
    16 3
    با ادامه پیشروی ها به مرزهای اردن این مزدوران اسراییلی در محاصره می افتند همانند حلب و بدون تلفات ارتش سوریه این منطقه را می تواند در سریعترین زمان ممکن آزاد کند نباید ارتش سوریه تمرکزش را به داخل شهر انجام دهد خود را به جنگ شهری بکشاند و وارد کند اما با محاصره درعا و بادیه ان در سریعترین زمان مزدوران اسراییلی مشکلشان حل می شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس