کد خبر 1067204
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵

برخی مربیان خارجی که سابقه حضور در فوتبال ایران را داشتند از طریق واسطه‌های خود در رسانه‌های خارجی اقدام به بازارگرمی می‌کردند تا شاید بتوانند به خواسته‌های خود دست پیدا کنند.

به گزارش مشرق، خبر مذاکره فدراسیون فوتبال ایران با استراماچونی که منبع آن رسانه‌های ایتالیایی بودند، آنقدر عجیب بود که با واکنش فوری فدراسیون فوتبال مواجه شد و این خبر بلافاصله تکذیب شد. با این وجود و بعد از این تکذیبیه، رسانه‌های ایتالیایی همچنان اصرار به این پیشنهاد دارند.

این اولین بار نیست که مربیان خارجی از طریق رسانه‌های خارج از ایران ساپورت خبری شده و به نوعی برای آنها در بازار فوتبال ایران بازارگرمی می‌شود.

کارلوس کی‌روش سرمربی پیشین تیم ملی ایران که حدود ۸ سال سکان هدایت این تیم را بر عهده داشت و دو بار هم با ایران در جام جهانی حضور پیدا کرد، در تمام دوران حضورش در ایران بارها پیشنهاداتی برای وی در رسانه‌های خارجی مطرح شد.

بیشتر بخوانید:

اصرار ایتالیایی ها به خبر مذاکره با استراماچونی

گابریل کالدرون سرمربی سابق سرخ پوشان هم چه در زمان حضورش در ایران و چه بعد از جدایی از پرسپولیس، بارها پیشنهادات او از طریق رسانه‌های خارجی در ایران مطرح می‌شد و حالا این اتفاق برای چندمین بار در خصوص استراماچونی تکرار می‌شود و با وجود تکذیب رسمی فدراسیون، پافشاری رسانه‌ها و خبرنگاران خارجی برای این منظور هم در نوع خود جالب است.

طرح پیشنهادات کار برای مربیان خارجی که سابقه کار در فوتبال ایران دارند در رسانه‌های خارجی و بازتاب گسترده آنها در فوتبال ایران تبدیل به یک حربه شده و مربیان و رسانه‌های خارجی نزدیک به آنها با اطلاع از این موضوع، همواره فضای فوتبالی ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

کی‌روش، کالدرون و استراماچونی تنها مربیان خارجی نیستند که همواره اخبار پیشنهادات کار آنها در رسانه‌های خارجی مورد توجه فوتبال ایران قرار گرفته و به جز آن دیگر مربیان خارجی هم همواره با چنین اخباری (بخوانید خبرسازی) نام شان در فوتبال ایران مطرح مانده است.

اخیرا نیز با این که فدراسیون فوتبال ایران به صورت رسمی خبر مذاکره با استراماچونی برای تیم ملی را تکذیب کرد، اما باز هم مشاهده می شود رسانه‌های ایتالیایی و برخی از خبرنگاران این کشور بر انجام این مذاکرات پافشاری می کنند. 

در این میان به نظر می رسد این مربیان تیم های خبری در کشور خود یا کشورهای دیگر دارند و با شناختی که از فضای رسانه ای ایران پیدا کرده اند، به رسانه های تحت رهبری خود خط می دهند تا برایشان بازارگرمی کنند و شاید به قرارداد جدیدی برسند.

منبع: مهر