کد خبر 115900
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۵

رييس ستاد بحران ويژه نمايشگاه كتاب تهران گفت: مصلا براي نمايشگاه كتاب ساخته نشده؛ اما ما همه امكانات خود را به كار برده‌ايم تا امنيت كافي داشته باشد.

به گزارش مشرق، اميرعباس نبي‌زاده ـ رييس ستاد بحران ويژه بيست‌وپنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران ـ در گفت‌و‌گو با ايسنا، درباره اقدام‌هاي انجام شده براي ايمن شدن فضاي مصلا براي برگزاري نمايشگاه كتاب، گفت: ستاد ويژه بحران نمايشگاه با اعضاي خودش يعني اورژانس، هلال احمر،‌ آتش‌نشاني‌، پليس ناجا و پليس راهور و دانشگاه علوم پزشكي ستادي را تشكيل داده است كه تلاش مي‌كند هم امنيت نمايشگاه را تأمين كند و هم بر مواد غذايي عرضه‌شده در نمايشگاه نظارت داشته باشد.

او افزود: چهار كمپ اورژانس در مصلا قرار داده شده است و به دليل گستردگي امسال نمايشگاه كتاب، از هلال احمر نيز براي همكاري استفاده شده و از بچه‌هاي نوجوان هلال احمر براي پوشش بيش‌تر استفاده شده است.

رييس ستاد بحران ويژه نمايشگاه كتاب با اشاره به اين موضوع كه مصلا براي نمايشگاه كتاب ساخته نشده است، گفت: مصلا براي نمايشگاه كتاب ساخته نشده و همه اين موضوع را مي‌دانند؛ اما جاي ديگري براي برگزاري آن وجود ندارد؛ بنابراين ما تلاش كرده‌ايم بر غرفه‌ها، سازه‌هاي موقت و سيستم برق‌كشي نظارت كنيم و با اين‌كه مصلا حقيقتا براي نمايشگاه كتاب ساخته نشده؛ اما ما تلاش كرده‌ايم كه مردم بتوانند راحت در غرفه‌ها حركت كنند و در صورت رخ دادن هر اتفاقي، امكان كمك‌رساني وجود داشته باشد.

او درباره سيم‌هايي كه سال گذشته روي زمين زير پاي بازديدكنندگان نمايشگاه بود، گفت: پارسال اين مسأله وجود داشت؛ اما امسال كابل‌ها از شبستان جمع‌‌آوري شده و از تبديل‌هاي چيني براي اين كار استفاده شده است.

امير نبي‌زاده با اشاره به مانور دو روز قبل اين ستاد در مصلا گفت: با همكاري تيم‌هاي نجات، مانوري در مصلي اجرا شد كه كليه مكان‌هاي لازم براي آتش‌نشاني مشخص شد، لوله‌هاي آب خالي آماده شد و از آن‌جا كه شبستان خطرناك‌ترين نقطه در مصلاست، براي آب رساندن به آن‌جا از افراد پياده استفاده مي‌كنيم كه روزانه در تمام ساعات نمايشگاه در آن‌جا حضور خواهند داشت و از كپسول آتش‌نشاني در صورت بروز حادثه استفاده مي‌كنند.

او همچنين درباره اقدام‌هاي لازم براي تهويه هوا در سالن‌هاي سرپوشيده نمايشگاه گفت: براي تهويه، كولرها و هواكش‌هايي تعبيه شده است كه روشن خواهند بود تا هوا بهتر باشد.