کد خبر 115376
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۰

آخرین وضعیت غرفه‌های بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلای امام خمینی(ره) در روز پایانی مهلت اعلام شده، حکایت از تلاش ناشران دارد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، امروز 10 اردیبهشت ماه آخرین زمان آماده‌سازی غرفه‌های بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.

از صبح امروز و از حدود ساعت 8 صبح بازار ورود و چینش کتاب گرم‌گرم بود، البته این ورود و چینش غرفه‌ها در حالی است که هنوز حتی برخی غرفه‌داران به مصلا مراجعه نکرده و اقدام به آماده‌سازی اولیه نیز نکرده‌اند اما در مقابل بسایر از غرفه‌ها و شاید 50 درصد آماده شده و در تلاشند در زمان باقی مانده به بهترین شکل ممکن آثار خود را فرا روی دوستداران یار مهربان به نمایش گذارند.

غرفه‌هایی چون مجمع ناشران انقلاب اسلامی، نهاد کتابخانه‌ها، آستان قدس رضوی، سوره مهر، امیرکبیر و...در حال آماده سازی نهایی است و با نزدیک شده به افتتاحیه امروز شاهد حضور مدیر عاملان انتشارات هم بودیم که شخصا به مصلای امام خمینی(ره) آمده بودند تا از مراحل اجرایی باخبر شوند.



از سوی دیگر سر و صدای حمل و نقل اسباب و اساسیه، مهیا کردن دکور، برش، خم‌کاری، جابه‌جایی شور دیگری به مکان نمایشگاه بیست و پنجم داده است به نحوی که رسانه‌های تصویری برای ثبت گزارش از این محل گاهی دچار مشکلاتی در ضبط خبر شدند.

غرفه‌بندی طبقه اول شبستان تمام و ناشران در حال ورود و خروج هستند تا آخرین ابزار دکور را نصب کنند. اما در طبقه دوم و بخش بین‌الملل هم ناشران در تدارک و چینش بودند به شکلی که هنوز بوی رنگ و صدای پانچ و منگنه فضایی دقیقه 90 را تداعی میکرد همه چیز به سرعت در حال شکل‌گیری است تا وسایل اضافی خارج شوند. همانگونه که پیش‌تر اعلام شده بود بخش کودک و نوجوان آماده و بخش‌های مختلف دیگر هم به مرور مهیای برگزاری نمایشگاه می‌شود. استراحتگاه، امانتداری، غرفه فروش تغذیه، تنقلات ... همه و همه خبر از بزرگترین پروژه فرهنگی کشور می‌دهد.



در قسمت جنوبی مصلا، چادر بیداری اسلامی در حال آماده سازی است این سالن دارای سه راهروست که در هر دالان آن عکس‌هایی با هنرمندی تمام تعبیه و با برجسته سازس هنرمندان تجسمی در حال پردازش است.
 
این بخش تنها جنبه نمایشگاهی دارد و فروشی در آن صورت نمی‌گیرد که بنیاد فرهنگی روایت به همراه مجمع بیداری اسلامی متولی این بخش هستند. دیروز در اخبار آمده بود بنرها و پرچم‌های تبلیغاتی در سراسر فضای نمایشگاه کتاب در نظر و نصب شده‌اند که حال و هوایی درخور را به مراجعین منتقل کنند، پوسترها و بنرهایی از سخنان مقام معظم رهبری درباره نمایشگاه کتاب تا معرفی تابلوهایی برای نشان دادن سالن‌ها و محل‌های درنظر گرفته شده، حکایت از آغازی خوب را می‌دهد.



البته روز گذشته جعفری مدیر کمیته روابط عمومی خبر از فراهم شدن و وصل اینترنت پر سرعت را در بخش خبرنگاران و روابط عمومی داد که خبرنگاری با مراجعه به این مکان از این مهم هم جویا شد. نزدیک به 12 سیستم ارسال خبر به همراه فکس و تلفن از دیگر تمهیدات لازم و اندیشیده شده روابط عمومی برای بخش روابط عمومی بود. اما به نظر می‌رسد در طول برگزاری نمایشگاه کتاب باید ساخت و ساز محیط اطراف تعطیل شود چرا که سر و صدای این مسئله در بخش رواق آجری بسیار زیاد بود و شاید مراجعین را با مشکلاتی مواجه کند.

یکی رنگ به دست داشت و دیگری صندلی جابه‌جا میکرد، یکی وسیله‌ای را طلب می‌کرد و دیگری اقدام به چینش کتاب؛ اما مصلا با ورود کتاب‌ها بهار یار مهربان را در حال تجربه است.



در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همانند هر سال قرار است، از میان مسئولانی که در این رویداد بزرگ فرهنگی حضور پیدا می‌کنند، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صف اول بازدید هستند. همچنین ائمه‌جماعات و استاندارها نیز پس از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به سایر گروه‌ها، در نمایشگاه کتاب حضور پررنگ‌تری دارند.



کمیته تشریفات نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هم در حال آماده سازی فضا و امکانات لازم برای پذیریی بهتر از مسئولان است؛ هر سال در کنار سایر کمیته‌ها فعالیت خود را پیش از زمان افتتاحیه با دعوت از مسئولان رده بالای مملکتی برای حضور در این رویداد، آغاز می‌کند. دعوت از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندارها، فرماندارها، مدیران ارشاد استان‌ها، سفرای خارجی و سایر مسئولان کشور، بر عهده این کمیته است.

در کنار دعوت از مسئولان، این کمیته اطلاعات جامعی از سایر کمیته‌ها و به نوعی کلیت نمایشگاه کتاب جمع‌آوری می‌کند تا راهنمایان اطلاعات کافی برای ارائه گزارش از نمایشگاه به مسئولان را داشته باشند.



بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با پیام «ربع قرن جهاد فرهنگی» از 13 تا 23 اردیبهشت در مصلای بزرگ حضرت امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس