در آستانه یکصدمین سال تاسیس حوزه علمیه قم، دبیرخانه این همایش با هدف تدوین تاریخ حوزه علمیه و پاسداشت مجاهدت‌های مراجع و فضلاء، به ویژه موسس حوزه آغاز به کار کرد.

به گزارش مشرق، در آستانه یکصدمین سال تاسیس حوزه علمیه قم، دبیرخانه این همایش با هدف تدوین تاریخ حوزه علمیه و پاسداشت مجاهدت‌های مراجع و فضلاء، به ویژه حضرت آیت‌الله‌العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی، احیاگر حوزه مقدسه قم آغاز به کار کرد.

این دبیرخانه در نظر دارد با تولید آثار علمی، پژوهشی، سمعی و بصری به مناسب صدمین سال تاسیس حوزه علمیه قم، خواستگاه تاریخی حوزه قم و نقش اثرگذار این حوزه در تاریخ معاصر ایران را واکاوی کند.
بر اساس این گزارش، «دبیرخانه بزرگداشت یکصدمین سالگرد تأسیس حوزه علمیه قم» با ابتکار و همکاری مرکز اسناد انقلاب اسلامی، موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران، موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی و مرکز بررسی اسناد تاریخی راه‌اندازی شد.

در پایان این جلسه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد خزائی به عنوان دبیر همایش، دکتر موسی حقانی به عنوان دبیر علمی و مهدی رمضانی به عنوان دبیر اجرایی بزرگداشت یکصدمین سالگرد تأسیس حوزه علمیه قم انتخاب شدند.

تعیین محورهای پژوهشی، تولید آثار هنری، استفاده از ظرفیت‌ ارگان‌ها و سازمان‌ها، ضرورت بهره‌گیری از نهادهای حوزوی، همکاری با پژوهشگران و محققین، بررسی آثار منتشر شده در این حوزه و ... از دیگر موارد مطرح شده در این جلسات بود.

گفتنی است، اخبار تکمیلی «بزرگداشت یکصدمین سالگرد تأسیس حوزه علمیه قم» از سوی روابط عمومی دبیرخانه این همایش منتشر خواهد شد.