کد خبر 20787
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۰

معاون پژوهش حوزه‌‌هاي علميه از آغاز فعاليت شش انجمن علمي جديد در حوزه تا يک ماه آينده خبر داد.

 به گزارش مشرق به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمين عماد امروز به مناسبت هفته پژوهش در نشست خبري، اظهار داشت: هفته پژوهش به عنوان فرصت يادآوري و بازنگري و ارزيابي فعاليت‌هاي انجام شده در راستاي جريان توليد دانش و پيشرفت علمي کشور است.

 

* فرصتي براي مديران

دبير شوراي اعطاي مجوز‌ها و امتياز‌هاي علمي حوزه افزود: هفته پژوهش به مديران کشور فرصت مي‌دهد تصميم جدي خود را در عرصه ارتقاي علمي کشور مجددا مورد بررسي و نگرش قرار دهد و تمهيدات لازم را براي آرمان‌هاي علمي کشور آماده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد علي عماد خاطرنشان کرد: کسب جايگاه اول در صحنه علم و فناوري در منطقه امري است که با تصميم سازمان و تصميم گيران عرصه علم و همراهي آحاد مردم امکان‌پذير است.

 

* بخشي از کارکردهاي معاونت پژوهش حوزه

وي، تدوين نقشه راه توليد دانش ديني، برگزاري همايش کتاب سال حوزه، شناسايي و حمايت از پژوهشگران حوزوي، تاسيس و راه‌اندازي انجمن‌هاي حوزه، توسعه و تقويت پژوهش در سطوح تحصيلي و راه‌اندازي انجمن‌هاي علمي حوزه را از جمله فعاليت‌هاي معاونت پژوهش حوزه‌هاي علميه ذکر کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين عماد ادامه داد: توسعه و تقويت پژوهش در سطوح تحصيلي حوزه و راه‌اندازي معاونت‌هاي پژوهشي در مدارس علميه، برگزاري جشنواره علامه حلي ، شناسايي و ساماندهي واحد ها و مراکز پژوهشي، ساماندهي محصولات پژوهشي اعم از کتاب، پايان‌نامه، مقالات ، کرسي‌ها، نظريه‌پردازي، نشريات علمي، ارتباطات و همکاري‌هاي علمي، طرح ها و مطالعات راهبردي پژوهش، توسعه و غني سازي کتابخانه‌هاي مدارس علميه را از ديگر فعاليت‌ها، طرح‌ها و برنامه‌هاي اين معاونت برشمرد.

معاون پژوهش حوزه‌هاي علميه اضافه کرد: نياز سنجي پژوهش به عنوان يک کلان طرح در حال اجرا است که تاکنون با کمک انجمن‌هاي علمي و مديريت مطالعات پژوهشي، 16 نياز سنجي علمي طراحي شده است.

وي ادامه داد: اين طرح به لحاظ تامين بودجه با حمايت دفتر مقام معظم رهبري انجام مي‌شود و يکي از ويژگي‌هاي آن اين است که از دل اين نيازسنجي به همه نياز‌هاي علمي در حوزه دانش دسترسي پيدا مي‌کنيم.

 

* تصويب 16 طرح مميزي

دبير مميزي توسعه علوم ارزشي و معرفتي حوزه، طرح مميزي دانش‌هاي حوزوي را از ديگر کلان طرح‌هاي پژوهشي حوزه بيان کرد و گفت: مجري اين طرح، انجمن‌هاي علمي حوزه است که با همکاري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در حال انجام است و تاکنون 16 طرح مميزي تصويب شده و معاونت علمي و فناوري رييس جمهوري با آن موافقت کرده است.

 

*تدوين پيش‌نويس سند چشم‌انداز انجمن‌هاي علمي حوزه

حجت‌الاسلام‌والمسلمين عماد همچنين از آماده شدن پيش‌نويس سند چشم‌انداز انجمن‌هاي علمي حوزه خبر داد و يادآور شد: اين سند براي ارائه به مراجع بالادستي آماده است؛ به طوري که مسير کاري را براي يک دوره بلند مدت مشخص مي‌کند.

وي ادامه داد: مطالعات برنامه پنج ساله انجمن‌ها که از سال 1390 آغاز خواهد شد به اتمام رسيده و آخرين مراحل خود را در شوراي برنامه‌ريزي دبيرخانه انجمن‌هاي علمي مي‌گذراند.

 

* تعيين 47 شاخص براي ارزيابي انجمن‌هاي

معاون پژوهش حوزه‌هاي علميه اظهار داشت: جهت ارزيابي فعاليت‌هاي انجمن‌هاي علمي، 47 شاخص براي فعاليت پژوهشي مشخص شده که اين انجمن‌ها بر اساس آن ارزيابي مي‌شوند.

 

* انجمن‌هاي جديد در راهند

حجت‌الاسلام والمسلمين عماد خاطرنشان ساخت: تا يک ماه آينده شش انجمن علمي جديد در حوزه فعاليت خود را آغاز مي‌کنند که با سه انجمن جامع‌شناسي اسلامي، حديث و مهدويت موافقت قطعي شده و سه انجمن ديگر در کميسيون انجمن‌هاي علمي در حال تصويب است، همچنين تقاضاي راه‌اندازي 11 انجمن ديگر وصول شده است که تا پايان سال، شش انجمن از اين تعداد فعال خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس