مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری از اعلام و ثبت بیش از ۶۰ مورد گزارش و درخواست رسیدگی مربوط به تأسیسات گردشگری از طریق سامانه ۰۹۶۲۹ خبر داد.

به گزارش مشرق، یحیی نقی‌زاده محجوب مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری امروز ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۰ درباره نظارت بر عملکرد تأسیسات گردشگری، بیان کرد: در ایام انتهایی سال با همکاری ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ها، بازدیدهای نظارتی با هدف بررسی وضعیت آمادگی تأسیسات و رعایت موارد الزامی از جمله تجهیزات و امکانات متناسب، اعتبار پروانه بهره‌برداری، نصب لوحه قیمت خدمات، همچنین رعایت الزامات بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا انجام شده و ایرادات موجود به بهره‌برداران ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در ۲۵ روز نخست اسفندماه بیش از ۱۶۰۰ تذکر، ۳۹۲ اخطار و ۴۳ مورد تعلیق همچنین ۲۲ مورد تعطیلی تأسیسات گردشگری انجام شده است.

نقی‌زاده به گزارشات مربوط به دو روز نخست، اشاره کرد و افزود: در ۲۶ و ۲۷ اسفندماه بیش از ۶۰ مورد گزارش و درخواست رسیدگی در سامانه ۰۹۶۲۹ ثبت شده است که این موارد اعلامی به دستگاه‌ها و اعضای ذیربط ستاد خدمات سفر یا ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ها منعکس شده‌اند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری، افزود: بررسی و رسیدگی‌های انجام شده منجر به اعلام ۹ مورد تذکر به تأسیسات گردشگری شده است.

نقی‌زاده با اشاره به اینکه امسال با رویکردی متفاوت نسبت به نظارت بر فرآیند ارائه خدمات از سوی تأسیسات گردشگری اقدام شده است، تصریح کرد: این اقدام اداره‌کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری معاونت گردشگری در راستای تأمین حقوق گردشگران و مسافران در ایام نوروز همچنین فراهم کردن سفری ایمن و مطمئن در بهره‌مندی از تأسیسات و امکانات گردشگری کشور انجام گرفته است.

وی ادامه داد: اقدامات نظارتی با اهتمام بر بازدیدهای میدانی تیم‌های تخصصی در قالب عزیمت به محورهای مختلف کشور اجرا می‌شود. در همین ارتباط ناظران ستادی بصورت نامحسوس و بدون اعلام قبلی از مراکز بازدید و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و نارسایی مراتب را با هماهنگی مسئولان ذیربط استانی رسیدگی و اعمال مقررات لازم را انجام می‌دهند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری، ادامه داد: در همین ارتباط شکایات اعلام شده به سامانه ۰۹۶۲۹ و سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تأسیسات و سایر شیوه‌های واصله در کمیته نظارت ستاد خدمات سفر بررسی و در صورت لزوم با ارجاع شکایت به کارشناسان اعزامی یا ناظران استانی مراتب حداکثر در یک هفته بررسی و نتیجه آن به شاکی اعلام می‌شود.

نقی‌زاده در پایان تاکید کرد: به‌منظور انجام مطلوب وظایف نظارتی تقاضا می‌شود مسافران موضوعات خود از جمله نظرات، پیشنهادات و شکایات همچنین اعلام تشویق و قدردانی خود از عوامل دخیل در امر خدمات‌رسانی سفر را از طریقه اعلام یا ثبت در سامانه ۰۹۶۲۹ به اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگریِ معاونت گردشگری این وزارتخانه اعلام و از طریق دریافت کد پیگیری نسبت به پیگیری آن اقدام کنند.

منبع: مهر