وضعیت در اطراف تاسیسات هسته‌ای اوکراین را رصد می کنیم

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز در سخنانی اعلام کرد: وضعیت اوکراین پیچیده و درک آن دشوار است؛ البته ما وضعیت اطراف تاسیسات هسته‌ایِ این کشور را رصد می کنیم.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز اعلام کرد: وضعیت اوکراین پیچیده و درک آن دشوار است.

بر اساس اعلام این رسانه، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این باره اضافه کرد: با توجه به وضعیت جاری در اوکراین، ارائه کمک کار آسانی نیست. ایمنی و امنیتِ تأسیسات هسته‌ای اوکراین بسیار مهم است.

وی سپس خاطر نشان کرد: ما سیستم‌های نظارتی داریم که وضعیت در اطراف تأسیسات هسته‌ای در اوکراین را رصد کرده و بازدیدهای میدانی را از آنها به انجام می‌رسانند.

گروسی در این خصوص افزود: در حال حاضر گفتگوهایی با طرف‌های روسیه و اوکراین برای بررسی امکان ارائه کمک‌های احتمالی از سوی آژانس، در جریان است. ما انتظار حمله روسیه به تأسیسات هسته‌ای در اوکراین را نداریم.

این مقام آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه داد: آنچه در حال حاضر شاهد آن هستیم، درگیری مسلحانه در کشوری است که برنامه هسته‌ای وسیع و گسترده‌ای در داخل مرزهای خود دارد.

رافائل گروسی در خصوص ایران نیز گفت: درباره پیشرفت در مسائل پادمانی با ایران امیدوار هستم. خوش بین و امیدوار هستم که پیشرفت در خصوص مسائل پادمانی باقی مانده با ایران دست یافتنی است.

وی افزود: گفتگوها با ایران در خصوص محتوای توافق هسته‌ای ادامه دارد.

گروسی همچنین درباره احتمال سفر به تهران نیز گفت احتمال هر چیزی وجود دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس