آژانس ادعای جدیدی را درباره حجم اورانیوم غنی شده ایران مطرح کرد

طبق تازه ترین ادعای مطرح شده از سوی آژانس، حجم اورانیوم غنی شده ایران، ۱۵ برابر بیشتر از سقف توافق شده است.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتدپرس، آژانس بین المللی انرژی اتمی با انتشار گزارشی مدعی شد که در سه ماه گذشته، ذخیره اورانیوم غنی شده ایران افزایش چشمگیری داشته است.

بیشتر بخوانید:

مذاکرات وین و تصمیمات سیاسی برای جبران فشار حداکثری

گروسی شنبه به تهران می‌آید

به ادعای آژانس، ایران حدوداً ۳۳.۲ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده تا غنای ۶۰ درصد ذخیره کرده که نسبت به ماه نوامبر ۱۵.۵ کیلوگرم افزایش یافته است.

به این ترتیب، طبق ادعاهای مطرح شده، در حال حاضر میزان اورانیوم غنی شده ایران ۱۵ برابر بیشتر از سقف تعیین شده در برجام است.

این گزارش در آستانه سفر روز شنبه رافائل گروسی مدیرکل آژانس به ایران منتشر می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • تک سوار DE ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    4 0
    یک کیلو فقط مجازیم اورانیوم غنی کنیم؟ تف به روی نویسنده برجام.
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    2 0
    ایران تا مواد لازم برای ساخت 5 بمب اتمی را در انبار نداشته باشد امریکا با ایران وارد مذاکره نخواهد شد و هیچ تحریمی را لغو نخواهد کرد خصوصا که راکتور اراک با تولید بالاترین میزان پلوتونیوم را ایران از دست داده است
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    3 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ تمام تحریم‌ها لغو شد و این امر راستی‌آزمایی گردید و تمام مطالباتمان هم وصول شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را که از روی زمین ناپاک و بی‌ثمر اعتماد به غرب برکنده شده و ثبات و قراری ندارد را برداریم و آن را بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بکوبیم و با اقتدار از برجام خارج شویم. نباید گذاشت اقتصاد کشور بیش از این شرطی شود؛ کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    5 0
    گروسی دوباره می‌خواهد بیاید تا به اسرائیل در انجام کارهای زیاد باقی‌مانده‌اش در ایران (ترور بقیه‌ی دانشمندان و خراب‌کاری در صنعت هسته‌ای) کمک کند؛ این مردک را راه ندهید!
  • نام آشنا IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    1 0
    سقف تولید در صورتی رعایت میشود که آمریکائی ها و غربی ها هم به تمام تعهداتشان بر طبق برجام پایبند باشند که چنین اتفاقی تا به حال نیافتاده و یانکی ها هم بدون اجرای تعهداتشان از برجام چهار سال قبل خارج شدند بنابراین واضح است که ایران هم تمام تعهداتش را انجام نخواهد داد و اظهارات این رئیس اژانس جاسوسی هسته ائی یاوه ائی بیش نیست. این مردک ارژانتینی بسیار پر رو و وقیح تشریف دارد. درد و بلای لیونل مسی بخورد توی فرق سر این گروسی خائن !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس