کد خبر 1356370
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵

اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی حاکی از آمار بالای تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اراضی اشغالی است.

به گزارش مشرق، وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه اعلام کرد که ۲۱ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و ۱۵ هزار و ۵۹۶ مورد جدید ابتلا به این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته در اراضی اشغالی شناسایی شد که این امر نشان دهنده افزایش مداوم ویروس کرونا  است.

به گزارش این وزرات خانه، از نیمه‌شب تا نه صبح، ۲۵۴۳ مورد جدید ابتلا به این ویروس ثبت شد و به این ترتیب تعداد مبتلایان به ۶۵ هزار و ۷۹۹ مورد رسید که نشان‌دهنده تشدید روند اپیدمیولوژیک و افزایش  مبتلایان به ویروس کرونا است.

مبتلایان به ویروس جهش یافته کرونا «امیکرون» نیز در اراضی اشغالی افزایش یافت.

 از زمان شیوع ویروس  کرونا در مارس ۲۰۲۰، مجموع مبتلایان به این ویروس  به ۳۸۶۹۱۸ رسیده است که مجموع آمار فوتی‌ها دیروز یکشنبه پس از ثبت ۲۱ مورد فوتی، به ۱۰۴۸۵ نفر رسید.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی ۷۹۹ بیمار در بیمارستان‌ها  بستری هستند که ۲۹۰ نفر در وضعیت وخیم و ۱۳۵ نفر در وضعیت بسیار وخیم قرار دارند و ۱۱۴ بیمار نیز متصل به دستگاه تنفس مصنوعی هستند.

طی ۲۴ ساعت گذشته، ۹۹۳۸۵ نمونه آزمایشگاهی برای تشخیص کرونا گرفته شد و نتایج نشان داد که ۲۲.۰۸ درصد آنها مثبت بودند که نشان دهنده افزایش مداوم ویروس کرونا در اراضی اشغالی است.

همچنین نرخ هفتگی مبتلایان و وضعیت وخیم در حال افزایش است به طوری که طی هفته گذشته ۹۱ هزار و ۵۲۶ مورد جدید مبتلا به کرونا تشخیص داده شده  که نسبت به هفته قبل ۶۷.۲ درصد افزایش داشته است.

اخیرا پایگاه عبری زبان ۰۴۰۴ در گزارشی در این رابطه نوشت: آمارهای ابتلا به کرونا همچنان در اسرائیل(مناطق اشغالی ۱۹۴۸) رو به صعود است، و در سایه برنامه‌های ناکارامد «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی احتمال مهار شیوع آن در حال حاضر بسیار ناچیز است.

پیش از این نیز شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در گزارشی در این رابطه نوشت، شیوع گسترده و لجام گسیخته ویروس کرونا در اسرائیل(مناطق اشغالی ۱۹۴۸) باعث شد تا بخش‌های جدیدی در مراکز درمانی برای بستری مبتلایان به کرونا افتتاح شود.

گفتنی است با وجود فراهم بودن واکسن فایزر و تزریق سه و حتی چهار دز از این واکسن به صهیونیست‌ها، ویروس کرونا همچنان در میان صهیونیست‌ها جولان داده و رکوردهای جدیدی را به ثبت می رساند.

منبع: تسنیم