کد خبر 140863
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۴

آن چيزى كه ما اقرار ميكنيم كه اينها در آن قوى هستند، قدرت تبليغاتى و قدرت رسانه‌اى و وانمود كردن مطالبى است كه ميخواهند وانمود شود.

به گزارش مشرق ،حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ديدار مسئولان و كارگزاران نظام، آرمانگرايی همراه با واقع‌بينی را رمز حركت پيشرو ملت و نظام اسلامی در 32 سال اخير برشمردند و با تأكيد بر توانايی‌ها و ظرفيت‌های تعيين‌كننده‌ ملت و نظام اسلامی، به تشريح ضرورت‌ها و بايدها و نبايدهای مقابله با چالش‌های پيچيده‌ی دشمنان پرداختند.
ایشان در بخشی از فرمایشات خود گفتند: اين‌ چند دولت مستكبر كه دارای توانايی‌های سياسی و اقتصادی و رسانه‌ای هستند، با دستگاه رسانه‌ای و تبليغاتی انصافاً قوی خود سعی می‌كنند كه خود را جامعه‌ی بين‌المللی جا بزنند، اما اين واقعيت ندارد.
جملات رهبر انقلاب به این شرح است:

همين طور كه مكرر عرض كرديم، طرف مقابل ما جامعه‌ى جهانى نيست، دولتها نيستند، ملتها نيستند؛ چند دولتند؛ منتها دستگاه رسانه‌اىِ قوى دارند. اين چيزى كه ما بايد اقرار كنيم كه آمريكائى‌ها و غربى‌ها انصافاً در اين قضيه قوى هستند، قدرت رسانه‌اى است، قدرت تبليغات به معناى پروپاگاندا است؛ همانى كه خودشان ميگويند. آن چيزى كه ما اقرار ميكنيم كه اينها در آن قوى هستند، قدرت تبليغاتى و قدرت رسانه‌اى و وانمود كردن مطالبى است كه ميخواهند وانمود شود. امروز اينها با توان تبليغاتى و رسانه‌اىِ بالاى خود بشدت دارند اين را تبليغ ميكنند و ميگويند، و اين واقعيت دارد كه چند دولتند؛ منتها با همين نيروى رسانه‌اى، خودشان را به نام «جامعه‌ى جهانى» معرفى ميكنند، و دروغ ميگويند؛ جامعه‌ى جهانى نيست. اين يك واقعيت است.