کد خبر 293205
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴

مقامات نظامی آمریکا برای پیش‌برد اهداف نظامی خود طرح جدیدی را در نظر گرفته‌اند که طبق آن، قبل از حمله نظامی به هر کشور، ابتدا واکنش‌های احتمالی مخاطبان پروپاگاندای رسانه‌ای آمریکا ارزیابی می‌شود.

گروه جنگ نرم مشرق- مقامات نظامی آمریکا برای پیش‌برد اهداف نظامی خود طرح جدیدی را در نظر گرفته‌اند که طبق آن، قبل از حمله نظامی به هر کشور، ابتدا واکنش‌های احتمالی مخاطبان پروپاگاندای رسانه‌ای آمریکا ارزیابی می‌شود.

طبق این برنامه، مخاطبان بالقوه پروپاگانداهای رسانه‌ای آمریکا مورد آزمایش قرار می‌گیرند تا مشخص شود که آن‌ها تا چه اندازه تحت تاثیر پروپاگاندها قرار می‌گیرند.

تقویت پروپاگاندای رسانه‌ای عملیات‌های نظامی آمریکا//در حال ویرایش

مقصود از پروپاگاندای رسانه‌ای آمریکا، مجموعه فعالیت‌های رسانه ای است که مخاطبان و مردم کشور هدف را قانع سازد که حمله نظامی آمریکا لازم و مفید است.

خبر مربوط به طرح جدید را روزنامه یو اس ای تودی منتشر کرده است.

این روزنامه نوشته است که طبق برنامه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، پیمانکارانی که برای پیش‌برد برنامه‌های پروپاگاندای نظامی آمریکا قرارداد می‌بندند باید آنقدر تخصص و تجربه داشته باشند تا بدانند که گروه‌های مختلف جامعه مخاطب، نسبت به حملات احتمالی آمریکا، چه واکنشی نشان می‌دهند؟

تقویت پروپاگاندای رسانه‌ای عملیات‌های نظامی آمریکا//در حال ویرایش

این برنامه از سوی یگان عملیات‌های ویژه آمریکا The U.S. Special Operations Command (SOCOM) فرماندهی می‌شود. این یگان، مسئولیت اصلی اجرای پروپاگانداهای رسانه‌ای ارتش آمریکا را عهده‌دار است.

طبق این طرح، در کشورهایی که قرار است یگان عملیات های ویژه آمریکا پروپاگاندای رسانه‌ای راه بیاندازد، پیمانکاران موظفند نسبت به استخدام محققان، دانشگاهیان و فعالان صنعتی آن کشورها اقدام کنند.

پیمانکاران هم‌چنین موظفند از متخصصان امور خاورمیانه، آسیا، اروپا، آمریکای جنوبی و آفریقا استفاده کنند که دارای ارتباطات مناسب با نهادهای تحقیقاتی و دانشگاهی کشورهای هدف باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • hdvhk ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    اين داستان از قديم الايام بوده اشكال از ماس كه هيچ كاري مسوولامون بدون در نظر گرفتن بازخورد اجتماعيش انجام ميدن
  • علی ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    0 0
    ممنون از مطلب مفیدتون. قرار دادن تصاویر منبع و لینک منبع هم واقعا رسم مفید و پرکاربردیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس