یک رسانه روسی نوشت، بالگرد تهاجمی «تمساح» روسیه در عملیات اوکراین با شکار ده‌ها خودرو و تانک ارتش اوکراین شایستگی خود را نشان داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه  روز دوشنبه فیلمی را بارگذاری کرد که در آن عملیات خدمه بالگرد تهاجمی «کاموف-۵۲» ملقب به تمساح  و بالگرد تهاجمی «میل-۲۸» ارتش روسیه را در انهدام  سنگرها و زره‌های ارتش اوکراین  به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «دیمیتری» یکی از خلبانان بالگرد کا-۵۲  تمساح گفت: «من از ابتدای عملیات ویژه با بالگرد کا-۵۲ ماموریت‌های رزمی انجام دادم. خدمه ما با استفاده از موشک، ۲۱ تانک و همچنین سنگرهای اوکراین را منهدم کردند.»

خلبان بالگرد کا-۵۲ از شلیک موشک‌های «استینگر» ارتش اوکراین به سمت خود و موفقیت این بالگرد در انحراف دادن موشک‌ها و بازگشت سالم به پایگاه‌ها اشاره کرد.

خبرگزاری تاس در ادامه در خصوص باگرد کا-۵۲ تمساح نوشت، این بالگرد برای انهدام خودروهای زرهی و غیر زرهی و سایر هواپیماهای دشمن در خط مقدم تحت هر شرایط آب و هوایی و در هر زمان از شبانه روز طراحی شده است. بالگرد تمساح دارای سطح مقطع راداری کاهش یافته، سامانه جنگال (جنگ الکترونیک) و دستگاه‌های پارازیت انداز و پرتاب  شعله‌های فریب است که موشک‌های دشمن را منحرف می‌کند.

این گزارش حاکیست، بالگرد کا-۵۲ تمساح می‌تواند تا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت شتاب بگیرد، ۲.۵ تن بار حمل کند و  برد عملیاتی آن  ۴۶۰ کیلومتر است. کا-۵۲ به موشک‌ها و راکت‌های ضد تانک و همچنین موشک های لیزری «آتاکا» مجهز است.

در رویدادی دیگر، منابع خبری روز یکشنبه از پرواز پهپاد «سوخو-۷۰» روسیه ملقب به «شکارچی» خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، پهپاد اس-۷۰ روسیه  آماده حضور در  خط مقدم نبرد روسیه با اوکراین می‌شود. سوخو اس-۷۰ اوخوتنیک که به شکارچی نیز معروف است، پهپاد ساخت روسیه با فناوری رادار گریزی است. این پهپاد مجهز به هوش مصنوعی است.