ژنرال آمریکایی: ارسال «اف-16» به اوکراین تا سه سال آینده ممکن نیست

ژنرال ارشد نیروی هوایی ایالات متحده گفت که اوکراین تا سه سال دیگر باید قید دریافت جنگنده «اف-16» ساخت آمریکا را بزند.

به گزارش مشرق، یک ژنرال ارشد نیروی هوایی ایالات متحده گفت که اوکراین تا سه سال دیگر باید قید دریافت جنگنده «اف-۱۶» ساخت آمریکا را بزند.

وبگاه «دیفنس» روز سه‌شنبه در این زمینه نوشت، ژنرال «جیمز هکر» فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اروپا و آفریقا در مجمع سالانه انجمن نیروی هوایی گفته است که جنگنده‌های اف-۱۶ ساخت آمریکا طی دو تا سه سال آینده حتی پس از اتخاذ تصمیم سیاسی مربوطه به اوکراین نخواهد رسید.

وی گفت که با توجه به مشکل اصلی در تعمیر و نگهداری و آموزش، تنها گزینه سریع اوکراین دریافت جنگنده‌های «میگ-۲۹» است.

کارشناسان نظامی بر این باورند که وقتی صحبت از جنگنده میگ-۲۹ می‌شود، کارایی عملیاتی آن به تسلیحات و رادار آن بستگی دارد. در هرصورت، قابلیت این جنگنده از «سوخو-۳۰» و «سوخو-۳۵» پایین‌تر است و تنها گزینه ممکن برای گسترش قابلیت‌های این هواپیما ادغام این جنگنده با سلاح‌های جدید است.

رسانه‌ها اخیرا فاش کردند، جنگنده‌های «میگ-۲۹ فالکروم» اوکراین به موشک‌های ضد رادار «ای‌جی‌ام هارم» ساخت آمریکا برای نبرد با روسیه  مجهز شده‌اند.

ژنرال آمریکایی: ارسال «اف-16» به اوکراین تا سه سال آینده ممکن نیست

به نوشته وبگاه «بیزینس اینسایدر» در اوایل ماه اوت، اولین تصاویر از این موشکهای ضد رادار آمریکا مورد استفاده علیه رادارهای روسی در فضای مجازی منتشر شد.

مقامات ایالات متحده چند هفته بعد تایید کردند که موشک‌های ضد رادار ای‌جی‌ام-۸۸ را به اوکراین تحویل داده و این موشک‌ها  توسط مهندسان هوا فضای غربی در جنگنده‌های میگ-۲۹ فالکروم نصب شده‌اند.

این در حالی است که باگذشت حدود هفت ماه از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، یک منبع دیپلماتیک روس اعلام کرده که این کشور نیروی هوایی اوکراین را عملا از بین برده است.

این منبع دیپلماتیک روسیه که نامش فاش نشده، گفته است که روسیه با نیروهای هوافضا و سامانه‌های پدافند خود، هر آنچه را که از نیروی هوایی اوکراین باقی مانده بود، نابود کرده است.

وی به خبرگزاری «تاس» گفت: «کل پرسنل عملیاتی واجد شرایط نیروی هوایی سابق اوکراین از هواپیماهای "میگ-۲۹"، "سوخو-۲۷" و "سوخو-۲۵" در عمل با اقدامات موثر نیروهای هوافضای روسیه و سامانه‌های پدافند هوایی نابود شده‌اند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس