مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: در سال گذشته از مجموع  پرونده‌هایی که قصور پزشکی داشتند، جراحی عمومی رتبه اول را در میان شکایات داشته و هزار و ۷۳۳ پرونده تشکیل شده است.

به گزارش مشرق، مهدی فروزش روز شنبه در نشست خبری با اشاره کمیسیون‌های پزشکی پزشکی قانونی استان تهران افزود: کمیسیون‌های پزشکی قانونی شامل قصور پزشکی که شامل مصدومان و فوتی ها است کمیسیون تعیین صدمات در معاینات بالینی، کمیسیون روانپزشکی و کمیسیون های تعیین علت فوت است.

وی درباره آمار مجموع پرونده های کمیسیون ها گفت: ۵ هزار و ۵۸۱ پرونده در کمیسیون های قصور پزشکی بررسی و اظهارنظر شده است. اما در مجموع کمیسیون ها ۸ هزار و ۷۶ پرونده است. کمیسیون معاینات بالینی ۱۲۹۳ پرونده و پرونده های علت فوت ۲۳۷ پرونده و پرونده های معاینات روانپزشکی ۲۳۷ پرونده بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران درباره پرونده درباره قصور پزشکی گفت: ۱۴ هزار و ۳۱۲ پرونده درخصوص مصدومان بوده و هزار و ۲۶۹ پرونده فوتی درخصوص قصور پزشکی به کمیسیون ها معرفی شده اند.

مهدی فروزش ادامه داد: از این تعداد ۲ هزارو ۵۹۹ پرونده محکوم شده و ۲ هزار و ۹۸۲ پرونده تبرئه شده اند.

وی گفت: در استان تهران ۸ هزار و ۷۶ پرونده در سال گذشته در کمیسیون های مختلف بررسی شده که نسبت به سال ۱۴۰۰، ۷.۵ درصد کاهش داشته است.