جراحی

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: در سال گذشته از مجموع  پرونده‌هایی که قصور پزشکی داشتند، جراحی عمومی رتبه اول را در میان شکایات داشته و هزار و ۷۳۳ پرونده تشکیل شده است.

به گزارش مشرق، مهدی فروزش روز شنبه در نشست خبری با اشاره کمیسیون‌های پزشکی پزشکی قانونی استان تهران افزود: کمیسیون‌های پزشکی قانونی شامل قصور پزشکی که شامل مصدومان و فوتی ها است کمیسیون تعیین صدمات در معاینات بالینی، کمیسیون روانپزشکی و کمیسیون های تعیین علت فوت است.

وی درباره آمار مجموع پرونده های کمیسیون ها گفت: ۵ هزار و ۵۸۱ پرونده در کمیسیون های قصور پزشکی بررسی و اظهارنظر شده است. اما در مجموع کمیسیون ها ۸ هزار و ۷۶ پرونده است. کمیسیون معاینات بالینی ۱۲۹۳ پرونده و پرونده های علت فوت ۲۳۷ پرونده و پرونده های معاینات روانپزشکی ۲۳۷ پرونده بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران درباره پرونده درباره قصور پزشکی گفت: ۱۴ هزار و ۳۱۲ پرونده درخصوص مصدومان بوده و هزار و ۲۶۹ پرونده فوتی درخصوص قصور پزشکی به کمیسیون ها معرفی شده اند.

مهدی فروزش ادامه داد: از این تعداد ۲ هزارو ۵۹۹ پرونده محکوم شده و ۲ هزار و ۹۸۲ پرونده تبرئه شده اند.

وی گفت: در استان تهران ۸ هزار و ۷۶ پرونده در سال گذشته در کمیسیون های مختلف بررسی شده که نسبت به سال ۱۴۰۰، ۷.۵ درصد کاهش داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    1 0
    بیشتر جراحان عمومی از مریض زیر میزی میخواهند واقعا چرا مسولین با اینها برخورد نمیکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس