تهران- ایرنا- سخنگوی دولت گفت: براساس گزارشی که ارائه شده است، مساله قابل توجهی در فرآیندهای اجرایی انتخابات اتفاق نیفتاده و موردی هم نبود که سریعا پیگیری و رفع نشود. 

به گزارش مشرق، علی بهادری جهرمی عصر امروز (جمعه ۱۱ اسفند) پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران مستقر، گفت: حماسه ملی که در این روز پرشکوه وحدت ملی و نمایش اراده ملت ایران رقم می‌خورد در درجه اول به واسطه مردم و در درجه دوم توسط عوامل اجرایی مانند وزارت کشور، شورای نگهبان و سایر دستگاه و مجموعه‌های نظارتی که امنیت انتخابات را تامین می‌کنند، است.

وی اضافه کرد: امروز توفیق پیدا کردیم در وزارت کشور خدمت مجموعه‌های اجرایی، نظارتی ‌و رسانه‌ای برسیم و از نزدیک شاهد تلاش‌های آنها باشیم. برای اولین بار قانون انتخابات تغییر کرده بود و حرکت به سمت الکترونیکی کردن فرایند انتخابات بود. انتخابات الکترونیک در ۴ حوزه انتخابیه به صورت ۱۰۰ درصدی و در سایر شعب بعضی از فرایندها به صورت الکترونیکی برای اولین بار انجام شد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: به دلیل اینکه بسیاری از این اصلاحات و تغییر رویه‌ها برای اولین بار انجام شد و ممکن بود با مشکلاتی مواجه شویم، اما براساس گزارشی که ارائه کردند مساله قابل توجهی در فرآیندهای اجرایی انتخابات اتفاق نیفتاده و موردی هم نبود که سریعا پیگیری و رفع نشود.

بهادری جهرمی افزود: طبیعتا نسلی از مشارکت کنندگان ترجیح می‌دهند صبح برای مشارکت در انتخابات حضور ‌پیدا کنند و برخی جوان‌ترها مثل ما، بعد از ظهر را برای رأی‌دهی انتخاب می‌کنند. از این عزیزان خواهش می‌کنیم که رأی دادن را به ساعات آخر موکول نکنند و از حق ملی خود نگذرند.

وی با بیان اینکه هیچ کسی نباید اجازه بدهد دیگری برای آینده فردای او تصمیم بگیرد، تاکید کرد: طبیعتا و به طریق اولی هم، کسی نباید تماشاچی صرف باشد که دیگران برای آینده زندگی جمعی و آینده مسیر حرکت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور تصمیم بگیرند.

سخنگوی دولت اظهار کرد: انسان‌هایی که پیشرو و فعال هستند و حرفی برای زدن دارند، حتما امروز می‌آیند و اجازه نخواهند داد دیگران برای آنها تصمیم بگیرند.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه هرچه دایره مشورت و تضارب آرا گسترش پیدا کند، امکان وصول به هدف صحیح بیشتر خواهد بود، گفت: باید نگاه‌ها و سلیقه‌های مختلف بیایند و آرا و نظرات خود را در قالب انتخاب گزینه‌هایی که به نگاه‌های آنها نزدیکتر هستند، در صندوق‌ها بریزند تا همه بتوانیم آینده بهتر را برای ساختن کشور رقم بزنیم.