بهادری جهرمی: مساله قابل توجهی در فرآیندهای اجرایی انتخابات اتفاق نیفتاد

تهران- ایرنا- سخنگوی دولت گفت: براساس گزارشی که ارائه شده است، مساله قابل توجهی در فرآیندهای اجرایی انتخابات اتفاق نیفتاده و موردی هم نبود که سریعا پیگیری و رفع نشود. 

به گزارش مشرق، علی بهادری جهرمی عصر امروز (جمعه ۱۱ اسفند) پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران مستقر، گفت: حماسه ملی که در این روز پرشکوه وحدت ملی و نمایش اراده ملت ایران رقم می‌خورد در درجه اول به واسطه مردم و در درجه دوم توسط عوامل اجرایی مانند وزارت کشور، شورای نگهبان و سایر دستگاه و مجموعه‌های نظارتی که امنیت انتخابات را تامین می‌کنند، است.

وی اضافه کرد: امروز توفیق پیدا کردیم در وزارت کشور خدمت مجموعه‌های اجرایی، نظارتی ‌و رسانه‌ای برسیم و از نزدیک شاهد تلاش‌های آنها باشیم. برای اولین بار قانون انتخابات تغییر کرده بود و حرکت به سمت الکترونیکی کردن فرایند انتخابات بود. انتخابات الکترونیک در ۴ حوزه انتخابیه به صورت ۱۰۰ درصدی و در سایر شعب بعضی از فرایندها به صورت الکترونیکی برای اولین بار انجام شد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: به دلیل اینکه بسیاری از این اصلاحات و تغییر رویه‌ها برای اولین بار انجام شد و ممکن بود با مشکلاتی مواجه شویم، اما براساس گزارشی که ارائه کردند مساله قابل توجهی در فرآیندهای اجرایی انتخابات اتفاق نیفتاده و موردی هم نبود که سریعا پیگیری و رفع نشود.

بهادری جهرمی افزود: طبیعتا نسلی از مشارکت کنندگان ترجیح می‌دهند صبح برای مشارکت در انتخابات حضور ‌پیدا کنند و برخی جوان‌ترها مثل ما، بعد از ظهر را برای رأی‌دهی انتخاب می‌کنند. از این عزیزان خواهش می‌کنیم که رأی دادن را به ساعات آخر موکول نکنند و از حق ملی خود نگذرند.

وی با بیان اینکه هیچ کسی نباید اجازه بدهد دیگری برای آینده فردای او تصمیم بگیرد، تاکید کرد: طبیعتا و به طریق اولی هم، کسی نباید تماشاچی صرف باشد که دیگران برای آینده زندگی جمعی و آینده مسیر حرکت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور تصمیم بگیرند.

سخنگوی دولت اظهار کرد: انسان‌هایی که پیشرو و فعال هستند و حرفی برای زدن دارند، حتما امروز می‌آیند و اجازه نخواهند داد دیگران برای آنها تصمیم بگیرند.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه هرچه دایره مشورت و تضارب آرا گسترش پیدا کند، امکان وصول به هدف صحیح بیشتر خواهد بود، گفت: باید نگاه‌ها و سلیقه‌های مختلف بیایند و آرا و نظرات خود را در قالب انتخاب گزینه‌هایی که به نگاه‌های آنها نزدیکتر هستند، در صندوق‌ها بریزند تا همه بتوانیم آینده بهتر را برای ساختن کشور رقم بزنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس