سرویس جهان مشرق- چند روز قبل بود که تصاویری از بزرگترین واردات خودرو در چین در قالب اقیانوسی در رسانه ها منتشر شد. به تصویر کشیدن صادرات چند هزار خودرویی بود که موجب شگفتی بسیاری شد. کارشناسان عنوان می داشتند این خبر و پوشش گسترده آن، نوعی از مانور دولت پکن جهت ورود رسمی به بازار بین المللی خودروسازی است که نمودها و نشانه های آن در سال های اخیر دیده می شد. در واقع، آنها با به نمایش گذاشتن گسترده این اتفاق، به رقبایی مانند کره جنوبی، ژاپن، آلمان، ایتالیا، آمریکا و ... اعلام رسمی کرده اند.
بیشتر بخوانید:
جنگی که عربها را به چین رساند!
خلاصه حرف پکن در جنگ غزه چیست؟
آیا چینیها در جنگ غزه کشته شدهاند؟
آیا در ارتش اسرائیل سرباز چینی هم وجود دارد؟
بر اساس اعلام رسمی رسانه های چینی، چهار هزار خودروی متعلق به شرکت سایک موتور از بندر فوجین بارگیری شده و به مقاصد هلند، بریتانیا و مصر انتقال داده شده است. نکته قابل توجه، حضور این محصولات در کشورهایی اروپایی مانند هلند، انگلیس، اسکاتلند، ایرلند (بریتانیا) و ... است که یک تحرک روبه جلو برای صنعت خودروی این کشور به شمار می رود. اگر تا کنون بازارهای آسیای میانه یا افریقایی هدف چینی ها بود، حالا وارد اروپا شده و یک گام مهمی را برداشته اند. این ورود هم رسانه ای شده و به صورت رسمی رونمایی شده است.
اما نکته قابل توجه دیگر در این است که در چهار ماه گذشته، نزدیک به 16 هزار خودرو از این بندر به نقاط مختلف جهان صادر شده است. در واقع، این عدد بیانگر رشدی نزدیک به 70 درصد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته است. گویا چینی ها درصددند این بندر را محور صادرات دریایی خود برای خودرو تبدیل کنند. این آمار و ارقام و پوشش رسانه ای گسترده، یک پیام مهم دارد و آن هم ورود اژدهای سرخ به بازار جهانی است. این ورود را باید جدی گرفت ...