کد خبر 1585549
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
خودرو چینی

اعداد و اتفاقات مربوط به صنعت خودرو در کشور چین یک معنای مهم و مستقیم دارد؛ آنها وارد بازار رقابت جهانی شده اند.

سرویس جهان مشرق- چند روز قبل بود که تصاویری از بزرگترین واردات خودرو در چین در قالب اقیانوسی در رسانه ها منتشر شد. به تصویر کشیدن صادرات چند هزار خودرویی بود که موجب شگفتی بسیاری شد. کارشناسان عنوان می داشتند این خبر و پوشش گسترده آن، نوعی از مانور دولت پکن جهت ورود رسمی به بازار بین المللی خودروسازی است که نمودها و نشانه های آن در سال های اخیر دیده می شد. در واقع، آنها با به نمایش گذاشتن گسترده این اتفاق، به رقبایی مانند کره جنوبی، ژاپن، آلمان، ایتالیا، آمریکا و ... اعلام رسمی کرده اند.

بیشتر بخوانید:

جنگی که عرب‌ها را به چین رساند!

خلاصه حرف پکن در جنگ غزه چیست؟

آیا چینی‌ها در جنگ غزه کشته شده‌اند؟

آیا در ارتش اسرائیل سرباز چینی هم وجود دارد؟

بر اساس اعلام رسمی رسانه های چینی، چهار هزار خودروی متعلق به شرکت سایک موتور از بندر فوجین بارگیری شده و به مقاصد هلند، بریتانیا و مصر انتقال داده شده است. نکته قابل توجه، حضور این محصولات در کشورهایی اروپایی مانند هلند، انگلیس، اسکاتلند، ایرلند (بریتانیا) و ... است که یک تحرک روبه جلو برای صنعت خودروی این کشور به شمار می رود. اگر تا کنون بازارهای آسیای میانه یا افریقایی هدف چینی ها بود، حالا وارد اروپا شده و یک گام مهمی را برداشته اند. این ورود هم رسانه ای شده و به صورت رسمی رونمایی شده است.

ورود چین به صنعت خودرو را جدی بگیرید!

اما نکته قابل توجه دیگر در این است که در چهار ماه گذشته، نزدیک به 16 هزار خودرو از این بندر به نقاط مختلف جهان صادر شده است. در واقع، این عدد بیانگر رشدی نزدیک به 70 درصد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته است. گویا چینی ها درصددند این بندر را محور صادرات دریایی خود برای خودرو تبدیل کنند. این آمار و ارقام و پوشش رسانه ای گسترده، یک پیام مهم دارد و آن هم ورود اژدهای سرخ به بازار جهانی است. این ورود را باید جدی گرفت ...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    14 1
    ما با این تفکرات چند قطبی نه باچین تونستیم کار کنیم نه با غرب
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      14 8
      غرب دیگه تمومه، اگه قراره با یکی کار کنیم فقط چین است و بس!!
    • رضا IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      9 0
      سگ این خودروهای چینی به فرغون های ایران خودرو و سایپا می ارزه من که طرفدار واردات گسترده این ماشین ها به ایرانم هرچند مافیا اگه بذارن
  • DE ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    6 2
    ورود چین به همه چیز رو باید جدی گرفت
    • SE ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      3 0
      ورود و خروج فرانسویها که بارها مثل آب اماله می آمدند و به کوچکترین بهانه ای میرفتند و همه توافقات و پروژه ها را زیان آور میکردند را چرا جدی نگرفتید و اخطار و شعار ندادید و توی بوق و کرنا نکردید؟
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    5 0
    اما ما هنوز به جای تقویت صنعت خودرو به تضعیف آن می پردازیم.
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    1 0
    صحت خواب، ما که ده سال پیش این حرف رو می زدیم.
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    11 0
    ۲ میلیون خودروی ۱۲ هزار دلاری در ازای پرداخت نفت از چین وارد شود و بدون گمرکی و در ازای تحویل یک خودرو فرسوده و به قیمت دلار آزاد به مردم فروخته شود. درآمد هنگفت آن نیز در بازسازی بافت های فرسوده و نهضت مسکن وارد شود. خواهید دید که با شروع ساخت دو میلیون مسکن جدید چگونه اشتغال بالا می رود مصرف سوخت کاهش پیدا می کنند بازار خودرو آرام می گیرد نقدینگی از دست مردم جمع و وارد چرخه صحیح سازندگی می شود و قیمت مسکن نیز کاهش خواهد یافت ماحصل آن رضایت مردم خواهد بود.
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    2 7
    چین هنوز خیلی مونده به ژاپن و آلمان و آمریکا برسه و همبن طور باید تاسف خورد برای خودرو سازان داخلی که فقط توانایی ساخت پیکان را دارند و بقیه همه مونتاژ
  • CN ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    6 0
    چین هرگز تولید خودرو داخلی را انحصاری نکرد در کنار تولید خودروهای داخلی درها به روی واردات خودروهای همه کشورهای جهان باز بود و این باعث رقابت کارخانجات تولید خودروهای داخلی با خارجی شد و با بالا بردن استاندارهای تولید داخلی و با استخدام طراحان درجه یک دنیا و حتی شرامت با خودروسازان معتبر کاری کرد که مردم چین خودشان به خرید خودروهای چینی روی آورند در حالی که تا قبل از کرونا بیشتر مردم چین خودروهای خارجی می‌خریدند و حالا که استانداردهای خودروهای داخلیش جهانی و قابل رقابت با خودروهای جهان شده به فکر فتح بازارهای خودروهای جهان برآمده، متاسفانه در ایران هم از زمان جوانی من مخصوصاً در سالهای ۶۵ به بعد چنان مدیران خودروساز داخلی شعار صادرات خودروهای ایرانی را می‌دادند که فکر میکردم ظرف چند سال جهان به خودروهای ایرانی وابسته میگردد اما فقط شعارهای پوچ بود و بس.
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    1 2
    با چینیها باید قرارداد های بسیار سخت ومحکم بست والا چهارلاپنجلا غارتمان میکنند(باید درقراردادها حتما قید شود،واردات،انتقال وارائه تکنولوژی،فنی،مهندسی ودکترین انواع علوم وتکنواوژی هسته ای،صنایع ،نظامی,ارتباطات،امنیتی...) راطبق آخرین اسنانداردهاوفن اوری روزی که از(اروپا،امریکا وهم پیمانانشان)کپی یا دزذبدند بدون کم وکاست وتام وتمام اقدام کنند واگر بخواهند خلف پیمان کنند بایدبابت تاخیرات،کاستیها،خرابکاریها وبی کیفیتیها جرائم سنگین ازمخل مشخصی پرداخت کنند)
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    6 1
    خودروسازان ما هم خودروی چینی رو سر هم می‌کنند و دو سه برابر قیمت در پاچه ملت می‌کنند.
  • حسین IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    2 2
    مگه ایران همچین پیشرفتی کرده که خوشحالید؟
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    0 5
    خودرو های خوبی نمیسازه چین
  • رضا IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 2
    خودروهای بی کیفیت و از لحاظ فنی ضعیف چینی در برابر خودروهای با کیفیت ژاپنی امریکایی و فرانسوی
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    1 0
    خودروهای چینی پوسته زیبا و موتوری ضعیف دارند ، دیگنیتی پرایم ۲ تن وزن و ۱۵۰۰ سی‌سی ظرفیت موتور داره !
  • تار IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    مسولین مثل باج گیرا وایسادن سر گردنه میگن یا همین ماشینهای آشغال تولید داخل را می‌خرید اونم اگه تونستین وگرنه اگه ماشین خارجی خواستید باید باجش را بدید اگه دارید باج بدید برید خارجی بخرید قیمت باجمنون را هم میکشیم رو خودرو خارجیه آخه ماشین و کلا جنس چینی به ارزون بودن معروفه اینم رو ازمون گرفتید بخدا شما ها با چه اتیشی اون دنیا خواهید سوخت خدا وکیلی شما مسولین به اون دنیا اعتقاد دارید ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس