کد خبر 1591880
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶

این اسلحه‌دزدی به سبک آمریکایی، نشان می دهد که این کشور خود را مفسر و تعیین‌‎کننده‌ی انحصاری حق «دفاع از خاک» می داند و آن‌چه برای یمنی‌های «غیرقانونی» است، برای همپیمانان ناتو عین قانون محسوب می شود.

به گزارش سرویس جهان مشرق، حساب کاربری فرماندهی مرکزی ایالات متحده(سنتکام) در ایکس، روز سه‌شنبه(۹ آوریل) در پستی تایید کرد که در تاریخ ۴ آوریل، دولت این کشور ۵۰۰۰ قبضه مسلسل کلاشنیکف و تفنگ تک‌تیرانداز و راکت‌انداز آرپی جی هفت به همراه بیش از ۵۰۰ هزار مهمات ۷.۶۲ میلی‌متری به ارتش اوکراین تحویل داد. طبق این اعلامیه، این مقدار اسلحه و مهمات برای تجهیز یک تیپ از نیروهای مسلح اوکراین با تسلیحات انفرادی کفایت می کند.

طبق این اعلان، دولت آمریکا با حکم وزارت دادگستری در ۱ دسامبر ۲۰۲۳ مالکیت این محموله را، که تسلیحات توقیف‌شده‌ی ارسالی برای مقاومت مردمی یمن بود، به دست آورد. این تسلیحات در بازه‌ی ۲۲ می ۲۰۲۱ تا ۱۵ فوریه ۲۰۲۳ در ۴ شناور جداگانه توسط نیروی دریایی آمریکا و متحدان آن توفیف شدند و گفته شد که تسلیحات ارسالی توسط سپاه پاسداران برای انصارالله بوده است.

جالب این‌جاست که بیانیه سنتکام در کمال وقاحت و خباثت مدعی شد که ارسال سلاح توسط ایران برای مردم یمن در دفاع از خاک خود در برابر تهاجم نیروهای غربی، "امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را به خطر می اندازد"، اما همین تسلیحات با ادعای کمک به اوکراین "برای دفاع از خاک خود" به نیروهای این کشور انتقال یافته است! ظاهرا آمریکا با اسلحه‌دزدی از مردم یمن و رساندن آن به دست دولت نئونازی اوکراین، قصد دارد از «امنیت» بین‌الملل محافظت کند.