کرملین: حمله به کنسولگری ایران اقدامی متجاوزانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت: بی ملاحظگی است که ادعا کنیم حملات به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا با رژیم کی‌یف مرتبط نیست، با این حال کشورهای غربی نمی‌توانند این واقعیت آشکار را بپذیرند.

به گزارش مشرق از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا گفت: موضوع حمله اوکراین به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح می‌شود.

وی اظهار داشت: به محض اینکه غرب متوجه شود که حملات به تاسیسات زاپروژیا توسط نیروهای مسلح کی‌یف انجام شده است، افسانه ساختگی غرب در مورد اوکراین و ولودیمیر زلنسکی از بین خواهد رفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود که کشورهای غربی «هیولایی با عواقب احتمالی ساخته‌اند که اکنون تمایلی به تصدیق آن ندارند.»

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد آنها [کشورهای غربی] با صحبت در مورد اینکه حوادث خطرناک نباید تکرار شوند، خود را شستشوی مغزی می‌دهند.

زاخارووا همچنین اعلام کرد که هیات اعزامی روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) و سازمان ملل متحد «اقداماتی را با هدف دستیابی به پاسخ بین‌المللی مرتبط به آنچه در اطراف نیروگاه زاپروژیا اتفاق می‌افتد، انجام خواهند داد.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت: جامعه جهانی باید اقدام تروریسم هسته‌ای رژیم کی‌یف را بپذیرد و به آن پاسخ دهد.

روسیه این هفته از چند حمله پهپادی علیه نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا خبر داد. این نیروگاه در جریان جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲ تحت کنترل روسیه در آمد. مسکو و کی‌یف بارها یکدیگر را به حمله به این نیروگاه متهم کرده‌اند.

سازمان ملل متحد از این رویداد ابراز نگرانی کرده و گفته است که با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این باره مواضع مشترکی دارند. رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم حمله پهپادی اوکراین به نیروگاه زاپروژیا را «نقض آشکار اصول اولیه حفاظت از بزرگترین نیروگاه برق هسته‌ای اروپا» خواند و توقف سریع این حملات را خواستار شد.

طبق بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، قرار است شورای حکام این آژانس روز پنجشنبه در مرکز بین‌المللی وین، جلسه اضطراری تشکیل دهد. در بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمده است که روسیه و اوکراین طی ۲ نامه جداگانه به رئیس شورای حکام خواستار تشکیل این جلسه شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عمیر IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    2 0
    روسیاه هم واقعیت تجاوز به اوکراین کشور دوست و مستقل رو نمیپذیرد
  • عمیر IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    2 0
    وقتشه به پایان سلام کن ارباب پوتین خخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس