این کشیش لهستانی که به خدمت در کلیسای مریم مقدس فرشتگان در لهستان منصوب شده بود، پس از محکومیت به جرایم جنسی، تهیه مواد مخدر و عدم ارائه کمک به فردی در معرض مرگ، به زندان افتاد.

به گزارش سرویس جهان مشرق، یک کشیش کاتولیک که میزبان یک عیاشی وحشیانه‌ی جمعی بود، روز سه شنبه در لهستان به ۱۸ ماه زندان محکوم شد. دلیل محکومیت این «کشیش»، آن است که در آن مهمانی وقیحانه‌ی همجسنبازان در ماه سپتامبر سال گذشته، یک روسپی مرد به دلیل سومصرف قرص‌های توان‌افزای جنسی مُرد و جسد او را مثله شده یافتند.

این کشیش لهستانی که به خدمت در کلیسای مریم مقدس فرشتگان منصوب شده بود، پس از محکومیت به جرایم جنسی، تهیه مواد مخدر و عدم ارائه کمک به فردی که در معرض خطر از دست دادن جان یا آسیب جدی بدنی بود، به زندان افتاد.

کشیش توماژ زمارزلی

او به دلیل قوانین حفظ حریم خصوصی لهستان تنها به طور رسمی به عنوان "Tomasz Z" شناخته شد، اما روزنامه‌ی دیلی میل اعلام کرد که نام او پدر Tomasz Zmarzły است.

کشیش لهستانی توماز زمارزلی یک عیاشی وحشیانه همجسنبازان با حضور حداقل یک فاحشه‌ی مرد در محل اقامتگاه خود ترتیب داد.

به گزارش رسانه لهستانی Wyborcza و رویترز، زمارزلی در آگوست ۲۰۲۳ در آپارتمان متعلق به خود در شهر Dąbrowa Górnicza در نزدیکی مرز جمهوری چک و لهستان، این پارتی جنسی را سازماندهی کرد.

روزنامه محلی فکت می‌گوید یک روسپی مرد پس از مصرف بیش از حد قرص‌های نیروزای جنسی، در محل به زمین افتاد و وقتی دوست او می‌خواست با پلیس تماس بگیرد، کشیش او را از خانه‌اش بیرون انداخت.

شرکت کننده به هر حال با اورژانس تماس گرفت در حالی که دوست بیهوشش در داخل ماند. وقتی امدادگران آمدند، کشیش به آن‌ها اجازه ورود نداد.

به گزارش فکت، با پلیس تماس گرفته شد و مقامات پس از ورود به خانه، روسپی بیهوش را یافتند که روی تخت دراز کشیده بود و پایین بدنش به شدت مثله شده بود.

او به بیمارستان منتقل شد و بعداً از آنجا خارج شد.

پس از آن که این حادثه در رسانه ها مورد توجه قرار گرفت، زمارزلی به خبرگزاری محی وایبورچا گفت که این پرونده تنها به این دلیل جلب توجه کرده که یک کشیش را درگیر کرده است.

او در بیانیه‌ای در کمال وقاحت و اعتماد به نفس به این رسانه گفت: «اگر چنین اتفاقی برای یک فرد کمتر شناخته شده، با یک حرفه متفاوت، نه یک رخ می داد، اصلاً مشکلی وجود نداشت!

فکت گزارش داد که زمارزلی در اواخر سپتامبر از تمام وظایف کلیسا، از جمله دستیاری یک برنامه جوانان و ریاست روزنامه کاتولیک Niedziela Sosnowiecka، محروم شد. زمارزلی در ژانویه دستگیر و به چهار جرم متهم شد. این رسوایی باعث شد

اسقف نشین Sosnowiec از زمان انتشار این خبر در ماه سپتامبر درگیر رسوایی شده است که باعث شد زمارزلی از سمت روحانیت برکنار شود و اسقف گرژگورز کازاک از سمت خود کناره گیری کند.

اسقف کازاک

پاپ فرانسیس استعفای کازاک را پذیرفت. به گزارش TVN ۲۴، اسقف اعظم آدریان گالباس از کاتوویتس، شهری در همان نزدیکی، به عنوان مدیر حوزه اسقف سوسنوویچ منصوب شد.

متاسفانه این به صورت یک روند درآمده که هر از چندی یک افتضاح بزرگ اخلاقی و انسانی در نسبت با کلیسای کاتولیگ افکار عمومی را جریحه‌دار می کند. رسوایی‌های اخلاقی و به ویژه آزار جنسی کودکان، به یک اخبار ثابت در ارتباط با کلیسای کاتولیک تبدیل شده است. وقتی یکی از طبیعی‌ترین و انسانی‌ترین غرایز انسانی، یعنی ازدواج و تشکیل خانواده برای کشیشان کاتولیک منع شده است، بدیهی است که انواع و اقسام انحرافات و جرایم اخلاقی تحت لوای کلیسا رواج می یابد. چنین منع غیرطبیعی و غیرعقلانی و غیراخلاقی، قطعا و بدون تردید، هیچ ارتباطی با آیین الهی و دستورات پیامبر بزرگ الهی، حضرت عیسی(ع) ندارد و از ابداعات تشکیلات اداره کننده کلیسا است.