کد خبر 1615581
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸

به گزارش مشرق، انصاری در کانال خود در ایتا نوشت:

‏پروژه تخریب قالیباف یک پروژه مقطعی [صرفا برای انتخابات مجلس] بود. میخواستند هر طور شده او را نه تنها از ریاست مجلس، که حتی از راهیابی به بهارستان بازدارند، و سپس فیتیله را پایین بکشند تا دوباره در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ اگر قالیباف ثبت نام کرد مجددا استارت بزنند. چون میدانستند تخریب مداوم سبب تخلیه انرژی، کاهش اعتبار خودشان، و تاثیرناپذیری تدریجی مردم از آنها خواهد شد.

اما اینجا دو اتفاق افتاد. یکی اینکه با وجود تخریبهای گسترده و بی سابقه، قالیباف به مجلس راه یافت و علیرغم اینکه فقط در یک لیست حضور داشت توانست نفر چهارم تهران شود. وی سپس با یک رای قاطع بعنوان رئیس مجلس نیز انتخاب شد. حالا تخریبگران بسکه عصبانی اند، اگر کارد هم بزنیدشان خون از آنها در نمی آید!

در چنین شرایطی که سرشار از افسردگی بودند، به ناگاه حادثه تلخ و غمبار پرواز اردیبهشت انتخابات را زودهنگام کرد. حالا آنها با قالیبافی طرفند که در یک فرایند انتخاباتی ملی مورد حمایت اقشار گسترده قرار گرفته و هواداران بطور بی سابقه ای دست به توصیف شخصیت بارز وی و نیز روشنگری درباره نیت ها و مقاصد گروه تخریبگر و تفرقه انداز زده اند.

و اتفاق دوم اینکه انتخابات زودهنگام زمانی رخ داد که انرژی این جماعت تخلیه شده، و قالیباف با استراتژی سکوت خود آنها را نزد مردم لوث کرده بود. در واقع این سیاست باعث شد تا مردم به مرور از شرایط فتنه گون خارج شده و با مسائل بصورت منطقی برخورد کنند. کم اثر شدن تحرکات تفرقه اندازان از یک طرف، و شدت گرفتن حمایت ها از قالیباف از طرف دیگر میرود تا شکست دیگری را برای نفرت پراکنان رقم بزند.