کد خبر 1616683
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴

فعالان اجتماعی سودان از قتل عام ساکنان یک روستا توسط نیروهای واکنش سریع در مرکز این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق، کمیته‌های مقاومت «ود مدنی » در ایالت الجزیره با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: نیروهای واکنش سریع به روستای «عسیر» واقع در ایالت الجزیره ( مرکز سودان ) حمله کردند.

در این بیانیه آمده‌ است: نیروهای واکنش سریع مرتکب قتل عام شدند و هنگام خروج اهالی این روستا از مسجد به سمت آنان آتش گشودند که در اثر آن ۱۸ نفر کشته و تعدادی هم مجروح شدند.

کمیته‌های مقاومت «ود مدنی» با اشاره به افزایش ناامنی‌ها در ایالت الجزیره اعلام کرد: در اثر این ناامنی بسیاری از اهالی روستا مجبور شده‌اند به مناطق امن تر پناه ببرند.

به اساس گزارش رسانه‌های سودانی ، نیروهای واکنش سریع درخصوص حمله به روستای عسیر و کشتار ساکنان آن هیچ بیانیه‌ای رسمی منتشر نکرده‌ است اما احزاب سیاسی موسوم به «نیروهای هماهنگی مدنی » به رهبری « عبدالله حمدوک» نخست وزیر سابق دولت انتقالی خارطوم با انتشار بیانیه‌ای حمله نیروهای واکنش سریع علیه غیرنظامیان در روستای عسیر و منطقه « عد بابکر » واقع در شرق خارطوم را محکوم کرد.

نیروهای واکنش سریع از چهارشنبه هفته گذشته حملات پیاپی به منطقه «عد بابکر » انجام داده‌اند که در جریان آن اماکن تجاری و منازل مردم مورد دستبرد گسترده قرار گرفته و دستکم هفت شهروند بر اثر شلیک گلوله جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم