کد خبر 1616683
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
قتل عام اهالی یک روستا در سودان

فعالان اجتماعی سودان از قتل عام ساکنان یک روستا توسط نیروهای واکنش سریع در مرکز این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق، کمیته‌های مقاومت «ود مدنی » در ایالت الجزیره با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: نیروهای واکنش سریع به روستای «عسیر» واقع در ایالت الجزیره ( مرکز سودان ) حمله کردند.

در این بیانیه آمده‌ است: نیروهای واکنش سریع مرتکب قتل عام شدند و هنگام خروج اهالی این روستا از مسجد به سمت آنان آتش گشودند که در اثر آن ۱۸ نفر کشته و تعدادی هم مجروح شدند.

کمیته‌های مقاومت «ود مدنی» با اشاره به افزایش ناامنی‌ها در ایالت الجزیره اعلام کرد: در اثر این ناامنی بسیاری از اهالی روستا مجبور شده‌اند به مناطق امن تر پناه ببرند.

به اساس گزارش رسانه‌های سودانی ، نیروهای واکنش سریع درخصوص حمله به روستای عسیر و کشتار ساکنان آن هیچ بیانیه‌ای رسمی منتشر نکرده‌ است اما احزاب سیاسی موسوم به «نیروهای هماهنگی مدنی » به رهبری « عبدالله حمدوک» نخست وزیر سابق دولت انتقالی خارطوم با انتشار بیانیه‌ای حمله نیروهای واکنش سریع علیه غیرنظامیان در روستای عسیر و منطقه « عد بابکر » واقع در شرق خارطوم را محکوم کرد.

نیروهای واکنش سریع از چهارشنبه هفته گذشته حملات پیاپی به منطقه «عد بابکر » انجام داده‌اند که در جریان آن اماکن تجاری و منازل مردم مورد دستبرد گسترده قرار گرفته و دستکم هفت شهروند بر اثر شلیک گلوله جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
    3 2
    مرداشون را می کشند که زنان و دخترانشان را به اسیری و بردگی جنسی ببرند . واقعا باید خدا را شکر کنیم که ما را سودانی نیافرید
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
    0 2
    همون الشبابن که یه زمانی یه کشوری! بهش سلاح قاچاق میداد
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
      3 0
      آره اسراییل و آمریکا بهش اسلحه میرسوند
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
    7 0
    خدا لعنتشون کنه قتل بیگناه تاوان سنگینی در دنیا و آخرت داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس