کد خبر 1619449
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه در کانال تلگرامی خود نوشت:


پزشکیان و جلیلی؛ چند تمایز و تفاوت برجسته

آقای پزشکیان ۷۰ ساله، و آقای جلیلی ۵۹ ساله است. دکتر جلیلی ۱۱ سال جوان تر است.

پزشکیان نزدیک به ۲۰ سال است که به طور مطلق، از دولت و کارهای اجرایی جدا بوده و صرفا در کسوت نمایندگی مجلس حضور داشته است.

جلیلی تا یک دهه قبل، دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده و در مقطع حساس دو سال آخر دولت دهم که احمدی نژاد اهتمام کافی به تدبیر امور دولت نداشت، به خواست وزرای دولت، به هماهنگی بیشتر میان آنها کمک کرده است.

او پس از آن نیز، تا امروز عضو شورای عالی امنیت ملی و از مشکلات دولت ها از نزدیک مطلع بوده و ضمنا با تشکیل کارگروه مشورتی مستمر و دعوت از صاحب نظران، اقدام به پایش چالش های اداری، مدیریتی و اقتصادی در حوزه های مختلف تخصصی کرده و به جمع بندی راه حل ها پرداخته است.

جلیلی در مقایسه با پزشکیان، هم جوان تر و پر نشاط تر، و هم با تجربه تر و به روز تر و مسلط تر است. جلیلی بر خلاف پزشکیان، در مقابل هر پرسش فنی درباره مسولیت های مختلف رییس‌جمهور و دولت، نمی گوید که سر در نمی آورم و باید دیگران نظر بدهند! او با انبوهی از مشاوران و کارشناسان و مدیران در طول دو دهه گذشته تعامل داشته و در عین حال، خود دارای تشخیص است.

رئیس جمهور، باید مُشرف بر مشاوران و مدیران زیر دست خود باشد، نه اینکه در اثر بی مهارتی و عدم اشراف کافی، منفعل عمل کند.

دکتر جلیلی در عین حال که در دو دهه اخیر با مدیران و کارشناسان بسیاری - از پایتخت تا شهرهای دور- تعامل داشته، خود را وامدار هیچ حزب و جناح و گروهی نکرده که بعداً مجبور باشد سهم آنها را در دولت بپردازد.

اما ستاد پزشکیان به وضوح، در تیول برخی احزاب و پدرخوانده های سیاسی (مدعیان اعتدال و اصلاحات٫ اشرافیت غربگرا) و شرکت سهامی آنهاست و آنان در کنار سهم خواهی، هر کدام سعی خواهند کرد که دولت را به سوی مخالف (سمت خود) بکشند و تناقضات بن بست آفرین برخی دولت ها در گذشته را تکرار کنند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.