کد خبر 1625249
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲

عطاء الله مهاجرانی با تاکید بر اینکه مسعود پزشیکان خود را ملزم به تبعیت از ولی فقیه می‌داند، تصریح کرد که رئیس جمهور منتخب برخلاف خواست رادیکال‌ها به دنبال دو گانگی در حاکمیت نیست.

به گزارش مشرق، مهاجرانی طی یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «رئیس جمهور منتخب حلقه وصل و پل پیوند است»، نوشت:

پزشکیان اول ایرانی است. در انتخابات شاهد بودیم که مخالفان می‌کوشیدند او را در حصار قومیت قرار دهند و یا بگویند او گرایش پان‌ترکی دارد. این قضیه بعد از انتخاب ایشان جناح رقیب با تکیه بر رای پزشکیان در استان‌های آذربایجان شرق و غربی و اردبیل و زنجان، توسط اتاق فکر رسانه وابسته ایران اینترنشنال - که دستورالعمل براندازی نظام جمهوری اسلامی را داشته است - دامن زده شده است که رای پزشکیان و پیروزی او قومی است و نه ملی.

وی با اشاره به تلاش پزشکیان برای ایجاد پیوند بین ارکان نظام، تصریح کرد، پزشکیان با تاکید بر اجرای سیاست‌های کلی نظام و تصریح به تبعیت از ولایت فقیه و ولی فقیه، در واقع رییس‌جمهوری است که درصدد همدلی و همراهی با ارکان نظام است و نمی‌خواهد آهنگ دوگانگی ساز کند. او با این صراحت خط روشن تمایزی با ساختارشکنان ترسیم کرده است.

مهاجرانی اما در ادامه با بیان اینکه پزشکیان از تعبیر« اصولگرای اصلاح‌طلب» برای معرفی خود استفاده کرد، می نویسد، این تلفیق که ممکن است برخی آن را متضاد یا متقابل تلقی کنند، همان اکسیری است که امروزه بدان نیازمندیم. با همین رویکرد می‌توان دولت فراگیر تشکیل داد. دولتی که در قلمرو یک گرایش و یا حتی یک جبهه محصور نماند. افراطی‌ها و ماجراجویان را برای اینکه به کناری برانیم تا در شیوه و خط مشی خود تجدید نظر کنند؛ راهش مجال دادن به افراد عاقل و کاردان و متعادل از هر دو جبهه اصولگرایان و اصلاح‌طلبان و مستقلان در دولت است!

برچسب‌ها