کد خبر 1630356
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۳

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی رب الناس نوشت:

چه نوع پاسخی می تواند نتانیاهو را زمین بزند؟

درباره جنبه های نظامی امنیتی پاسخ ایران به ترور هنیه نمیتوانم ورود کنم چون کار متخصصان این امر است ولی درباره ابعاد اجتماعی سیاسی آن می‌شود نکاتی را مطرح کرد از جمله اینکه:

انتخاب هوشمندانه برخی نقاط میتواند تبعات اجتماعی سیاسی بسیاری را برای نتانیاهو که اینک در داخل خود رژیم مخالفان زیادی دارد که او را جنگ طلب و ادامه دهنده تنش، برای منافع سیاسی شخصی خود می‌دانند دارد.

بعلاوه دموکرات های آمریکا نیز افزایش تنش در منطقه را نمی‌خواهند که اقدام نتانیاهو در عبور از خط قرمزها و هتک حرمت تمامیت ارضی ما و البته ترور مهم در لبنان، لاجرم این امر را پدید آورد.

من درباره همه اهداف سخن نمی‌گویم ولی میدانم که باید اهدافی نیز انتخاب شوند که بتوانند رعب و وحشتی فراگیر و ماندگار ایجاد کند که منجر به افزایش مطالبه استعفای بی بی شود. اهدافی شبیه مراکز امنیتی نظامی داخل یا نزدیک شهرهای بزرگ رژیم می‌توانند از آن جمله باشند.

طبعا زیرساخت های‌ عمومی و شهری مد نظر ما نیستند ولی لبنانی ها بخاطر اینکه ساختمان عمومی و مردم غیر نظامی شان کشته شده و نیز یمنی ها بخاطر آسیب در زیر ساخت می‌توانند پاسخ مشابه بدهند. والله غالب علی امره...

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.