کد خبر 1630633
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸

آخوندی تلاش دارد که در تحلیل‌های خود حقیقت جبهه مقاومت را نفی و حقیقتی به نام این جبهه را که راهبردی کلان را شکل می دهد نادیده انگارد.

به گزارش مشرق، تلاش های چهره ها و رسانه های اصلاح طلب برای تولید چالش برای پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی در زمینه ترور شهید هنیه در تهران، پایانی ندارد.

در این زمینه، عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی و چهره نزدیک به اصلاح‌طلبان رادیکال طی یادداشتی تلگرامی با بیان اینکه مساله شهید اسماعیل هنیه سه بخش دارد، می‌نویسد:

یک بخش مربوط به ایران از جهت اینکه دشمن در سرزمین او عملیات انجام داده، امنیت او را مخدوش ساخته، میهمان او را شهید کرده و به حیثیت امنیتی او لطمه زده است. دوم، هنیه متعلق به جهان اسلام است. بنابراین، به کل جهان اسلام تعرض شده است. سوم، اسماعیل هنیه یک رهبر فلسطینی بوده است و به ملت فلسطین تعلق دارد.

آخوندی در ادامه نوشته است:

اگر این سه هویت هنیه ملحوظ شود؛ نحوه رویارویی با این حادثه از منظرهای دوم و سوم باید با هماهنگی دولت‌های مهم جهان اسلام و ملت فلسطین طراحی و اقدام شود. تنها از منظر نخست است که ایران می‌تواند مستقل از دیگران به موضوع بپردازد.

وی با بیان اینکه ما باید در یک اقدام هماهنگ بین‌المللی و با یک شعار مقبول بین‌المللی در سطح جهان به سمت پاسخ و تصمیم‌گیری درباره این اتفاق برویم، تاکید می کند، باید ببینیم که ملت فلسطین چه می‌گوید. ولی‌دم و خونخواه اصلی آنان هستند. بنابراین، نظر آنان باید دراولولیت قرار گیرد!

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه افزوده است: باید به نظر تمام جهان اسلام احترام بگذاریم، مشکل این است که در یک وضعیت احساسی، آن‌قدر مساله نخست پررنگ شد که جنبه‌های بعدی کلا فراموش شدند.راهکارهای مساله نخست واجد جنبه‌های عمل‌کردنی است، گفتنی نیست. ولی، چون گویا وارونه بودن تبدیل به عادت سیاسی در ایران شده‌است، آن در صدر مباحث طرح شده در رسانه است و دو مساله دیگر فراموش شده است.

تامل بر مطالب مطرح شده از سوی آخوندی نشان می‌دهد که وی می‌کوشد تا ضمن تعریف هویت صرفا فلسطینی برای شهید هنیه، این کشور را ولی دم و خونخواه وی تعریف کرده و عملا به تولید شکاف میان جبهه مقاومت بپردازد.

از دیگر وی تلاش دارد که در تحلیل‌های خود حقیقت جبهه مقاومت را نفی و حقیقتی به نام این جبهه را که راهبردی کلان را شکل می دهد نادیده انگارد.