پزشکیان و طیب نیا

پزشکیان می‌تواند الساعه همکاری خود را با اصلاح‌طلبان نجیب و با تمرکز بر "بهبود اقتصادی" آغاز کند و خوش‌عاقبتی خودش و دولتش را از هم‌اکنون رقم بزند.

سرویس سیاست مشرق _ دکتر مسعود پزشکیان بعنوان نامزد اصلی جریان اصلاحات در انتخابات اخیر پیروز و راهی پاستور شد.

رسیدن پزشکیان به پاستور آنقدرها غیر قابل باور بود که برخی از اصلاح‌طلبان ستادی در ایام انتخابات در نقد او حرف بزنند و یا اساسا لام تا کام سخنی انتخاباتی در حمایت از پزشکیان نگویند!

لکن هرچه بود اما پزشکیان به زودی "رئیس‌جمهور پزشکیان" لقب خواهد گرفت و عنان‌دار بیش از 95 درصد قدرت اجرایی و ثروت کشور خواهد شد.

از همین رو طبیعیست که خاستگاه سیاسی پزشکیان یعنی طیف اصلاحات نیز خود را تئوریسین دولت چهاردهم بداند و این گزاره هیچ ایرادی هم ندارد.

یعنی طبیعیست که وقتی یک رئیس جمهور تازه به قدرت می‌رسد؛ رجال و جریانات حامی او شروع به تئوری‌پردازی و اظهار نظر در حیطه‌های مختلف کنند تا مسیر قدرت به کارآمدی و بهبود معیشت مردم بیانجامد.

البته دقت شود که این بخش معقول ماجراست و مشکلی از جایی شروع می‌شود که عده‌ای از مسیر تئوری‌های معقول وارد مسیر نامعقول، شهوات سیاسی و پیگیری مطامع خود می‌شوند!

لذا بر شخص رئیس‌جمهور است که با خردمندی و قاطعیت و تقوا؛ جلوی انحراف مسیر این حمایت‌های سیاسی و آن تئوری‌پردازی‌ها را بگیرد و همواره بر سمت صحیح و آدرس درست تأکید کند.

استقبال عریضه‌نویس‌های سیاسی از رئیس جمهور منتخب/ پزشکیان در دوراهی انتخاب بین "معین یا طیب‌نیا"

*گذاشتن پوست خربزه زیر پای پزشکیان/ پیشنهاد ایجاد دیکتاتوری بروکرات به رئیس‌جمهور جدید!

طی روزهای اخیر کسانی از رجال اصلاحات نسخه‌هایی را برای پزشکیان فرستادند.

یکی از این افراد عباس آخوندی است که البته در روزهای رقابت انتخاباتی نیز در ستاد پزشکیان حاضر شد.

او اخیرا و در پیامی پساانتخاباتی خطاب به پزشکیان برخی نکات را به رئیس‌جمهور جدید گوشزد کرده است.

در بخشی از پیام آخوندی می‌خوانیم: بی‌گمان موفقیت شما در گرو توسعه آزادی‌ها، تقویت جامعه مدنی و هم‌چنین، حفظ پایگاه اجتماعی و سیاسی‌تان می‌باشد.

او همچنین گفته است:‌ پدیده‌ چند دولتی و یا به‌عبارتی بی‌دولتی مردم را در وضعیت بی‌پناهی قرار داده است. دولتی که باید نماینده اراده‌ی ملی ایران باشد تضعیف گشته و امکان حمایت از ملت در برابر دولت‌های فراقانونی را ندارد. اینک انتظار از شما این است که به پشتوانه‌ی آرای ملت، دولت رسمی ایران را تشکیل و از مداخله دیگر نهادها در امر دولت جلوگیری نمایید.

همانطور که اشاره کردیم تجویز نسخه از جانب حامیان انتخابات هیچ ایرادی ندارد ولی به وضوح می‌بینیم که در نسخه آخوندی اگرچه اشارات آهسته‌ای به لزوم حل مشکلات اقتصادی هم می‌شود (در بخش دیگری از پیام وی) اما اولویت و تأکید اصلی این است که پزشکیان به دنبال آزادی و جامعه مدنی و حفظ پایگاه اجتماعی خود باشد!

دقت شود که مسئله اصلی در حکمرانی و سیاست‌ورزی "تعیین اولویت‌ها" است وگرنه همه رؤسای جمهور هریک به فراخور موقعیت خود به تمام مقولات پیرامونی اعم از آزادی، اقتصاد و... می‌پرداخته‌اند!

لکن این اولویت‌های یک دولت است که سمت و سوی حرکتش را نشان می‌دهد و عاقبتش را تعیین می‌کند.

از همین روست که احساس می‌شود آخوندی با تعیین اولویت‌های ناسور به جای اولویت‌های عقلانی؛ ولو بصورت دلسوزانه اما پوست خربزه زیر پای پزشکیان گذاشته است.

همچنین است که می‌بینیم آخوندی از تجربه دولت روحانی که خود منصب‌دار آن بود درس نگرفته و به پزشکیان توصیه می‌کند که با پاره کردن اصول همکاری در حکمرانی پیشرفته؛ نوعی "دیکتاتوری بروکرات" ایجاد کند و به اسم مبارزه با چند دولتی و دخالت‌های فراقوه‌ای؛ باب همکاری، مدارا، تشخیص مصلحت و ید واحده بودن نظام اسلامی را ببندد و از بام تا شام به نق زدن پیرامون چیزی به اسم "دخالت" مشغول شود.

همانطور که مشاهده می‌شود، آنچه در نسخه آخوندی برای پزشکیان تجویز شده است، جز یک پوست خربزه لغزنده هیچ چیز دیگری نیست.

استقبال عریضه‌نویس‌های سیاسی از رئیس جمهور منتخب/ پزشکیان در دوراهی انتخاب بین "معین یا طیب‌نیا"

*عریضه‌نویس‌های همیشگی اصلاحات به میدان شتافتند

مثل دیگر در این زمینه توصیه‌های مصطفی معین به پزشکیان است.

و البته جالب آنکه معین در ایام انتخابات، نامی از پزشکیان نبرده بود.

معین در پیامی خطاب به پزشکیان ضمن اینکه مدعی می‌شود در انتخابات رأی نداده اما از پزشکیان حمایت کرده(!) از رئیس‌جمهور جدید خواسته لایحه لغو قانون نظارت استصوابی شورای نگهبان را به مجلس ارائه کند.

او همچنین خواستار فک حصر فتنه‌گران و لغو گشت ارشاد هم می‌شود و از پزشکیان می‌خواهد دادن اخطار قانون اساسی را هم در دستور کار خود بگذارد!

دقت شود که اصلاح‌طلبان تندرو یک دو جین از این نیروهای ستادی دارند که می‌توانند از بام تا شام مشغول عریضه‌نویسی خطاب به رئیس‌جمهور باشند و پزشکیان اگر وقتش را مدیریت نکند؛ او نیز از بام تا شام باید به دنبال منافع اینان بدود!

تندروی و کم‌خردی در خواسته‌های معین نیز اظهر من الشمس است و هر شهروندی که یکسری مطالعات اولیه در سیاست داشته باشد به خوبی می‌داند که سفارش‌های معین به پزشکیان به راحتی می‌تواند کشور و حاکمیت اجرایی را دچار تنش‌های جدی و پایدار کند.

چه اینکه پر واضح است که فکّ حصر فتنه‌گران منوط به توبه رسمی آنهاست و نه تنها رئیس‌جمهور در این زمینه هیچ اختیاری ندارد بلکه مطالبه سیاسی مبنی بر فکّ حصر نیز بی‌معناست.

و یا قضیه اخطار قانونی اساسی که رئیس‌جمهور روحانی فقط چندباری حرفش را زد؛ یک "حلال مبغوض" است و قاتق نان نیست که رئیس‌جمهور جدید بخواهد هر لحظه دنبال آن باشد.

و قس علی هذا...

سخنان عجیب و غریبی که در بالا خواندید، ابتدای یک راه است و یقینا میزان بمبارانی که از جانب برخی اصلاح‌طلبان؛ ذهن دکتر پزشکیان را نشانه گرفته، چند برابر این میزان است.

اینک این دکتر پزشکیان و این انتخاب بین معقول و نامعقول...

در کنار مطالبات تندروانه و بعضا محالی که در بالا خواندید؛ پزشکیان البته نجبایی مثل نوبخت، ‌ طیب‌نیا، آذری‌جهرمی، عبدالعلی‌زاده و چند تن دیگر را هم در کنار خود و در اردوگاه اصلاحات دارد که می‌تواند به نسخه‌های استاندارد آنها دل بسپارد.

آنها اصلاح‌طلبان نجیب هستند که نشان داده‌اند درک بهتری از حکمرانی و عقلانیت‌های آن دارند و علاقه‌ای به ایجاد تنش ندارند.

پزشکیان می‌تواند الساعه همکاری خود را با اصلاح‌طلبان نجیب و با تمرکز بر "بهبود اقتصادی" آغاز کند و خوش‌عاقبتی خودش و دولتش را از هم‌اکنون رقم بزند.

انتخاب بین امثال طیب‌نیا و امثال مصطفی معین؛ انتخاب سختی نیست. اگر عقلانیتی در کار باشد...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 96
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 28
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    79 32
    چقدر بدبختیم که اذری جهرمی و نوبخت و طیب نیا شدند نجیب
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      12 1
      دیگه خدایی مواضع معینو بخونی میبینی طیب نیا چه گل و بلبلیه
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      26 8
      الان دو عده کنار پزشکیانن . یه عده شون برای بخور بخور خودشونو ونتیجشون اومدن . یه عده شون دنبال اینکه جمهوری اسلامی رو از کار بندازن . البته نتیجه هردو گروه هم یکیه
    • میوه های کپک زده! IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      5 5
      علت اصلی همه مشکلات مملکت و مردم فقط وفقط آرایشگاههای زنانه هستند و بس ! که خراب بشه این آرایشگاه زنانه ! خراب شه 🙏
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      25 13
      دیگه وقتی به رائفی پور میگید نخبه خب معلومه طیب نیا میشه بیسواد.
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      12 4
      آخوند ی داره میگه سر اوباش ززن را به آزادی گرم کن دیگه بقیه اش حله اصلا کار اقتصادی هم نکن و فقط رانت
    • DE ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      12 7
      آخوندی موفقترین وزیر وزیر راه راه سابق است که اختراع جهانی نحوه ساخت مسکن ضد زلزله 30 ریش تری به نام او ثبت است. طبق این روش استاندارد آخوندی میگوید مسکن نساز تا در زلزله خراب نشود و در دوره خودش بسیار موفق عمل کرد مسکن نساخت که خراب نشود. تر زد به ریشه مسکن ببخشید کلا قاطی شد.
    • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      0 0
      تازه جلیلی وقالیباف و بقیه دوستان هم نجیبند پزشکیان باید خودش بدونه کیو انتخاب کنه
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    5 5
    پزشکیان متوجه هست مسیول فرهنگ اسلامی ایرانیست فرهنگهای دیگه به اندازه کافی براشون پول خرج میشه از طرف کشورهای غربی پس مسیولیتشون را درست ایفا کنند ....
  • GB ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    16 23
    مراقب دکتر پزشکیان عزیز دل ملت باشید.
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      20 14
      فقط از طرف خودت حرف برن. عزیز دل بقیه نیست لزوما.
    • ایرانی الاصل IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      15 4
      معین رای نداده حتی خاتمی را هم آدم حساب نکرد حالا از پزشکیان طلب کار شده و دستور می دهد پرو نجومی .
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      8 9
      واقعا عزیز دل مردم ایرانه، اونایی که میگن نیست، ایرانی نیستن، اجدادشون رو میگم
    • ابراهیمی IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
      0 0
      سلام بر همه عزیزان که دارند نظر میدهند لطفاً از حرفهای که باعث دو قطبی شدن و ایجاد تفرقه در کشور میشود خودداری کنید آقای پزشکیان رییس جمهور ایران است همه باید به ایشان کمک کنند ونگاه کنید به پیام بزرگان مخصوصاً فرماندهان سپاه سرداران سلامی ،باقری ،حاجی زاده و.... چقدر متین و مودبانه پیام دادند و اعلام همکاری و پشتیبانی کردند خداوند به همه آن عزیزان طول عمر بدهد همه ما هم باید از این برادران یاد بگیرم
  • تهرانی IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    17 8
    بعد از رفتن رییسی از ق ق ، متاسفانه اژ.. شروع کرد به رییسی زدایی به شهادت قضات انقلابی.
    • کارمند دادگستری IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      9 19
      این قضیه هیچ ارتباطی با آقای اژه‌ای نداره متأسفانه شهید رئیسی عملکرد مناسبی در قوه قضاییه نداشت و اکثریت پرسنل این قوه از رفتن ایشان خوشحال شدند
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      5 3
      ارتباطی به اژه ای نداره؟اینو همه میدونن که آقای رئیسی در هر سمتی که بود فقط کار می‌کرد و دنبال حاشیه یا کم کاری نبود،دیگه همه ما وضعیت ادارات دولتی رو میدونیم، اکثر کارمندا، کار مراجعین رو درست حسابی انجام نمیدن.در زمان آقای رئیسی همه مجبور بودن عین آدم کار کنن، طبیعیه وقتی همچین کسی بره،خوشحال میشن.
    • سلام IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      8 3
      پس اعتراف کردی رییسی زدایی شد باصطلاح کارمند دادگستری! بله میدانیم اصلاح رویه فسادزا خصوصا در ثبت داد خیلی ها را در آورد. خوشحال باشید که او شهید شد. اما شما..
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    27 16
    پزشکیان بشدت ساده‌لوحه و از خیلی چیزها بی‌اطلاعه. و این برای کشور بسیار خطرناکه.
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      5 12
      تو مطلعی
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      11 5
      با نامه ای که به مخبر زد مطلع شدیم که بسیار بی اطلاعه،اون هم یه نامه پر از ایراد نگارشی، از شماره نامه بگیرید تا محل نوشتن بسمه تعالی تا فرستادن رونوشت برای خودش.
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      1 2
      اره هفت خط خوش خط و خال نیست
    • DE ۰۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
      2 0
      شما مطلعی؟ آهان دکتر رائفی پور مطلعن؟ دکتر؟ نه فوق دیپلم حسابداری... خخ خ
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    6 5
    اصلاحطلب تندرو یواش رو نداریم
  • ناشناس IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    9 13
    داداش گلم شماها که اینهمه فرصت داشتین و جمعتون جمع بود .. خالص سازی هم کرده بودین .
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      11 6
      خالص سازی کرده بودیم که پزشکیان و تیمش الان تو خونه هاشون داشتن با نوه ها و بچه هاشون بازی میکردن لااقل یجوری نظر بده ملت به همون ته مونده عقلتون شک نکنن
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    17 2
    توی این کشور همیشه لیبرالها در قدرتند
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    4 6
    هل من ناصرینصرنی-
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    10 2
    اللهم صل علی فاطمه و آبیها و بعلها و بنیها و سر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    7 1
    🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 اللهم صل علی فاطمه و آبیها و بعلها و بنیها و سر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    11 15
    طیب نیا کارنامه خوبی دارد و شخص با سوادی است.
  • صادق HU ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    5 2
    اقای پزشکیان 18 ویژگی را برای انتخاب دولت مردان خودش در نظر گرفته خیلی عجیب که در جمهوری اسلامی اقای پزشکیان یک ویژگی را گذاشته نداشتن
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    17 13
    مطمئن باشید تا پایان همین سال ۱۴۰۳ از رای که به پزشکیان دادید پشیمان خواهید شد
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      4 2
      مرد حساب فکر نکن که جلیلی میومد گل و بلبل بود
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    12 1
    آقای پزشکیان مراقب اطرافیانت باش
    • ناشناس IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      1 1
      این بار اول نیست که کلا از رای دادن پشیمون بشیم،
    • IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
      1 0
      افراطی تو که به جلیلی رای دادی از رای به جلیلی پشیمونی؟
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    13 4
    پزشکیان اطراف خود اصلاح‌طلبان نجیبی مثل نوبخت، ‌ طیب‌نیا، آذری‌جهرمی، عبدالعلی‌زاده و چند تن دیگر را هم در کنار خود و در اردوگاه اصلاحات دارد که می‌تواند به نسخه‌های استاندارد آنها دل بسپارد. واقعا اینا خیلی نجیبند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    12 3
    آخه معین مفنگی داخل آدمه؟ مشاعر درستی نداره. زیراکس بایدن ه.
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    6 1
    نانجیب
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    14 4
    معین ابله نادان! لغو قانون نظارت استصوابی شورای نگهبان میتواند رسیدن گرگها و شغالها و ماسونها و نوکران بیگانه را به قدرت تسهیل کند.
    • عبرت IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      4 1
      شتر در خواب بيند پنبه دانه گهی لف لف خورد گه دانه دانه.
  • علی IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    5 18
    آقای آذری جهرمی شخصیتی نجیب و اخلاق گرایی است
  • DE ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    23 19
    اصلاح طلبان نجیب را نمیشناسیم اما نانجیب نامردانی که به مام وطن خیانت کردند،دار ودسته وباند بنفش ، اما وطن مادر است بچه ناخلف را هم تحمل میکندولی وای به روزی که شیرش را حلال نکند
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      0 0
      بزرگترینش احمدی نژاد و دارو دستش هستن
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    23 16
    آذری جهرمی و طیب نیا و نوبخت نجبا هستند؟ به خدا پناه می بریم.
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      11 2
      راستی چرا مردم می آيند انتخاب بد انجام می دهند وکسانیکه هشت سال کشور به‌ قهقرا بردن وبه فلاکت کشاندن را دوباره سرکار می آورند علت چيست آیا مردم به‌ این زودی تمام مشکلات را به‌ فراموشی سپردن یا این‌که بالج ولجبازی آمدند به‌ طيف بی برنامه وبدون عمل رأی دادن
  • محمد حسن عباسپور IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    2 1
    این آقایان ظاهرا پروژه ای دارند که می شود به تقلید از مدل « حیا کن ، رها کن » در ورزشگاهها و استادیومهای فوتبال آن را پروژه « حیا کن ، رها کن » نامید
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    2 3
    سپر به سر بکشید ودعا کنید همه چیز،در قفقاز،شروع می شد فرانسه واروپایی ها ارمنستان را از،چنگال رژیم فاشیست علی اف نجات می دهند کاین پایان دولت پزشکیان در ایران است که همان دولت اردوغان لست
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    7 10
    پزشکیان چهار سال را تمام نخواهد کرد
    • الف IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      2 1
      امیدوارم
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    5 3
    از امریکا تا کانادا سازمانهای نظر سنجی انها صحت نتیجه انتخابات ۸۸ را تایید کردند کسی خبر دار نشد بنده خدا شهید آرمان
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    3 5
    امپراطوری ایران باید بیشتر به فکر یمن و لبنان باشد. بودجه نظامی را بیشتر کنیم. کجاست بمب اتم ایرانی. ایران باید به سازندگی و ابادانی یمن نیز فکر کند و مهمتر از همه جنگ بزرگ اقتصادی ایران و ترکیه در سوریه
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    2 0
    🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 اللهم صل علی فاطمه و آبیها و بعلها و بنیها و سر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
  • آجورلو IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    3 1
    درستش مدعیان اصلاح نانجیب و مدعیان اصلاح نانجیب‌تر است.
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    3 4
    امریکا باید سقوط کند
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      0 1
      بهت مثبت دادم ولی ربطش به موضوع چیه؟درسته اصلاح طلب ها نوکر آمریکا هستن ولی آخه چه ربطی به اینها داره که دنبال پست ومقام هستن
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    2 0
    دارند زیادی مزاحم می شوند
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    0 2
    اصولگرایی یعنی راست یعنی ملی گرایی در همه کشورها تازه من به میلنه رای دادم قالیباف اگر اصولگرایی ژنتیکش در ایران اینه که همیشه شکست بخوره اتفاقی که توی امریکای لیبرال هم نمی افته پس یعنی اصولگرایی یعنی ملی گرایی ایرانی دیل جمهوری اسلامی همیشه باید شکست بخوره یا جمهوری اسلامی باید بره یا ایران چون زنتیکه یک نفری اینجا ایراد داره که هی شکست زنتیکی ملیگرایانه ما می خوریم و دولت همیشه دست لیبرالهاست و ما فقط باید شهید بشیم ......
  • م IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    5 2
    خداوندا ما چه گناهی کردیم که باید ابن حاکمان فاسد و بی سواد برما حاکم باشند .یکی هم خوبشو داشتیم مثل شهید رئیسی که اونم از دست دادیم . اگه اینها نجيب هستند پس بقیه چین ؟؟؟ پزشکیان ساده لوح که دیگران اورا اداره خواهند کرد
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    6 2
    پزشکیان با حمایت اصلاح طلبها بالا اومده، اصلاح طلبا هم همین هایی هستن که میبینیم،مشکل اصلی قوه قضاییه ست، برخی از اینا باید الان زندان باشن نه یه گزینه برای اقای پزشکیان.
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    5 0
    مقاله تون آبکی بود. ایراد نگیرید. از مافیا و کسانی ایراد بگیرید که قیمت گوشت و میوه و خودرو و ... رو طوری گران کردن که خودشون و هفت نسل بعدشون بخورن و بیاشامدن و اسراف کنن و به ما مردم عادی زحمتکش بخندن.
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    2 2
    بله. کپی برابر اصل حجاریان و اکبر گنحی. آینده نشان خواهد داد.
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    0 2
    کل ایالت های جنوبی امریکا برای من است Amor mio
  • ناشناس IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    3 2
    رییس جمهور عنان دار ۹۵% از قدرت و ثروت کشوره؟ یا این ۹۵% خیلی بی خاصیته یا اون ۵% خیلی پر خاصیته! ۵% درصد غنی شده، نه؟ مثل سیاهچاله که اون ۹۵% هم می بلعه، حرفها میزنید.
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    0 2
    اگر پرسپولیس با تیم ناقص خود در تاریخ 23 تیرماه تمرینات خود را آغاز کند 32 روز تا نخستین بازی فصل خود فاصله دارد که در این بازه زمانی هم دو سه روزی به‌خاطر تعطیلات رسمی تمرین نخواهد کرد هم اینکه حداقل دو روز را به‌خاطر سفر رفت و برگشت به هلند دور از تمرین خواهد بود و شاید در لابه‌لای تمرینات هم چند روزی به بازیکنان استراحت داده شود که اینطوری مدت تمرینات از یک ماه هم کمتر خواهد شد.
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    5 0
    حذف نظارت استصوابی یعنی انتخاب همه مسئولین مانند شورای شهر و نتیجه هم که معلومه، اختلاس و....
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    0 2
    ایالت های جنوبی را مفتی می دهم به پنتاگون در ازای باز کردن دروازه ها و برداشتن چند سلبریتی
  • بهروز IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    0 6
    درود بر معین
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    4 0
    مگسان دور شیرینی....
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    0 2
    95 درصد قدرت اجرایی و ثروت کشور
  • سید فروزان CH ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    7 0
    انقلاب نکردیم که یک عده ننه بابا گدا بشوند رجال سیاسی و نجبای مملکت که نا نانجیب هستند . قریب ۴۰۰ هزار شهید ندادیم که کاخهای بزرگ‌تر و مجللتر از دوران رژیم شاهی سر به فلک بکشند و مافیاهای مختلف بوجود اید ، انقلاب نکردیم که جانورانی مثل مرعشی و اخوندی و غیره بشوند اربابان حلقه
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    4 2
    مرداد 99 خیلی از مردم عادی بدبخت شدند اما آخوندی با رانت اطلاعاتی اسفند 98 با 200 میلیارد وارد بورس شد و مرداد 99 با 1200 میلیارد تومن از بورس خارج شد... هیچ کس در مملکت اسلامی از آخوندی و امثال آخوندی حساب نمی کشد... شاپور محمد کی رئیس بورس اسفند 98 میخواست موقتا کرکره بورس را بکشد و ورودی جدید را ممنوع کند اما همتی و آخوندی و روحانی ملعون و دژپسند نگذاشتند و شاپور محمدی را برکنار کردند...
  • سلام IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    1 0
    خطاب به ۱۳:۴۰ بمب اتمی نیاز نداریم ، بمب هسته‌ای ما الان هم فعالند، مقاومت در عراق، در یمن ، درسوریه ، درلبنان .جنبش دانشجویی حامی فلسطین در جهان.
  • مسعود IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    2 3
    جمله آخر بی احترامی به رییس جمهور منتخب ملت بود. اگر خودتان بودید الان کارزار وااسلاما راه مینداختید که رییس جمهور نظام مقدس توهین شده. واویلا مسلمانان چه نشسته اید که اینان عکس خدا رو پاره کرده اند و...
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    4 2
    جای رئیسی ببین چه کسایی آمدند
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    3 1
    جناب پزشکیان شما رئیس جمهور ما نیستی این پیام های مسخره رو نفرس
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    3 1
    جناب پزشکیان شما رئیس جمهور ما نیستی این پیام های مسخره رو نفرس
    • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      0 0
      فشار نخور
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    1 0
    خاک تو سر هر کی این تییتر رو زده!
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    2 3
    هر چی پزشک جمهور بگه باید همون کار درجا انجام بشه . مردم پشت پزشک جمهورشان هستن
  • ناشناس IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    0 0
    مشرقی جان یه حسی بهم میگه بر خلاف همه نظریه ها و پیش بینی ها این پزشکیان شگفتی ساز میشه، یا ویران میکنه یا آباد حد وسط نداره،البته آدم سالمیه و اینو خوشبختانه همه جناح ها میگند هر چند حکایت آدم سالم در سیاست مثل اینه که بگی تو ویروس امواض مثلا ویروس طاعون مفیده.
  • ناشناس IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    0 1
    توی همه این رییس جمهورها دلم برای سه نفر میسوزه اولی شهید رجایی، دومی احمدی نژاد ولو شهیدش نکردند اما بهش جفا کردند و سومیش شهید رییسی
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      0 0
      دلت واسه خودت بسوزه
  • غفوری IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    2 0
    پسران اخوندی کجاهستند
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    2 2
    اصلاحات افراد متخصص تر باسواد آری از پایداری ها دارند
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      0 0
      همین تخصص های آن ها مملکت را به فلاکت کشاند،البته برای عده ای خوب شده،بیچاره محرومان
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    2 1
    امروز آذری جهرمی گفت دردولت جدید سمت اجرایی قبول نمیکنه .ظریف هم که گفته قبول نمیکنه شما نگران چی هستین .انتخابات 4 درمقابل یک رو با همه بی اخلاقیها باختین چرا پس عبرت نمی گیرین
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    0 1
    حقیقت اینکه غیر از قالیباف راست وچپ هایی مثل جلیلی و پزشکیان هردو با کمک پو‌ل پاشی رسانه مافیا ها به ریاست میرسند توانایی برای جلو گیری از سهم خواهی نیز ندارند
  • علی اکبری US ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    2 0
    تا تو را نوح است کشتیبان ز طوفان غم مخور عزیزان ایران دوست از شکست در انتخابات و احتمال بازگشت ناکارامدی و غربگرایی اصلا مایوس نشوید که چه بسا خیر کثیری در آن است عسی ان تکرهو شیءا و هو خیر لکم. ما در مقطع بسیار حساس و آخرین پیچ تاریخی هستیم....دلم روشنه و جای نگرانی نیست. ان شاأالله تمامی این اتفاقها به نفع جبهه انقلاب تمام میشه.
  • لیلا IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    0 0
    معین غلط کرده راهکار میده
  • محمد IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 0
    چقدر شما تندروها بدبختین دست از سر این مملکت بردارین لطفا
  • IR ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 0
    اصلاح طلب نجیب= کچل مو فرفری
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 0
    انتخابات ریاست جمهوری راازفریب.نیرنگ.شانس.دروغ.خریدوفروش.مانواع ایرادات وکموکاستی نجات بدهید .بخا قسم اذناب شیطان خود شیطان راهم میتوانند به کرسی بنشانند چرا کهما تخصص شناخت وتشخیص راست ازدروغ نداریم .مگرده میلیون دلار خرج نمیکنند حکومت جابجا میکنند مگر بازار مکرودروغ وفریب درانتخابات ماکم است ایا براساس علم واگاهی صورت میگیرد.هرکس بهتر دروغ وتوانست جو سازی کند برنده است .ایا برفرض ارایه برنامه باشد توده مردم تخصص تشخیص سره ازناسره دارند .تابحال انتخاب حقیقی البته شانسی چرا..برگذار نشده .امااگر مردم متخصصین حکومت اشنا.اقتصاد اشنا .سیاست اشنا رابرگذینند تاارعیس جمهور انتخاب کنند انطور که درمورد رهبری هست .دیگر انها نمیتوانند همدیگر رافریب بدهند .مااگریک یخچال بخواهیم بخریم ناتوانیم .از افراد وارد سوال میکنیم چگونه ریاست جمهور انتخاب کنیم
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 0
    وقتی خاندوزی بی سواد برای شما با سواته معلومه که طیب نیا را بی سواد می گویید
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 0
    حمایت پزشکیان ازمقاومت مایع امیدواری است .اماتعجب از اسراعیل است چقدرپرتوقع .درحالی جباران وشیاطین دنیا اورامحکوم وازاوفاصله میگیرند توقع دارد سرمایه هایش دراین بازشعار نه غزه .نهلبنان سربدهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس