سخنرانی نخست وزیر اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل در حالی در بحبوحه درگیری‌های این رژیم با حزب‌الله لبنان انجام می‌شود که سخنرانی او احتمالا به خروج بسیاری از شرکت‌کنندگان از سالن منجر خواهد شد.

به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی احتمالا اواخر هفته جاری در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک سخنرانی خواهد کرد.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد انتظار می‌رود سخنرانی نتانیاهو منجر به خروج بسیاری از شرکت‌کنندگان از سالن برگزاری نشست شود.

به گفته «ریچارد گوان» مدیر سازمان ملل در گروه بین‌المللی بحران، نتانیاهو از سازمان ملل متنفر است و بی‌اعتمادی عمیقی نسبت به آن دارد.

هفتاد و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل روز ۱۰ سپتامبر به‌طور رسمی آغاز به کار کرد اما سخنرانی سران کشورها از روز سه‌شنبه هفته جاری در نیویورک آغاز می‌شود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ابتدا قرار بود روز سه‌شنبه به ایالات متحده سفر کند اما سفر خود را به دلیل نگرانی‌های امنیتی در مرز لبنان یک روز به تعویق انداخت.

دفتر نتانیاهو اعلام کرد به دلیل نگرانی از تنش‌ها میان رژیم اشغالگر و حزب‌الله لبنان، نخست وزیر سفر برنامه‌ریزی‌شده خود به ایالات متحده را با یک روز تاخیر آغاز می‌کند و او روز چهارشنبه به آمریکا می‌رود.

بنابر اعلام دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی، او قرار است روز جمعه، ۲۷ سپتامبر در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند.

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نیز ضمن اعلام تاخیر در سفر نتانیاهو، درباره تنش‌ها با لبنان مدعی شد: ما هیچ قصدی برای ورود به جنگ (با لبنان) نداریم.

روز سه‌شنبه گذشته چند هزار دستگاه پیجر در لبنان منفجر شد که در نتیجه آن، دست‌کم ۱۲ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۲۸۰۰ نفر نیز مجروح شدند. همچنین در روز چهارشنبه در موج دیگری از این انفجارها، بی‌سیم‌های مورد استفاده توسط اعضای حزب‌الله منفجر شد که این بار هم ۲۵ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۶۰۰ نفر مجروح شدند.

حزب‌الله لبنان همچنین روز جمعه اعلام کرد در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه بیروت ۱۶ نفر به شهادت رسیده‌اند، از جمله «ابراهیم عقیل» فرمانده حزب‌الله. این حمله همچنین ۶۶ مجروح به دنبال داشت.

این وقایع احتمال وقوع یک جنگ تمام‌عیار میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان را تشدید کرده و به همین دلیل است که نتانیاهو سفر برنامه‌ریزی‌شده خود به نیویورک را یک روز به تعویق انداخته است.

به گزارش سی‌ان‌ان، جنگ غزه و اوکراین و به‌علاوه درگیری‌ها در سودان از موضوعات اصلی مورد بحث در جریان نشست امسال مجمع عمومی خواهد بود.

این نشست در حالی در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار می‌شود که سران چین و روسیه طبق روال سال گذشته خود در آن حضور نخواهند یافت و وزیران بلندپایه آنها در نشست شرکت خواهند کرد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها