نخست‌وزیر پیشین فرانسه: اتفاقات غزه رسوایی بزرگ تاریخی است

نخست‌وزیر پیشین فرانسه اعلام کرد آنچه در غزه رخ می‌دهد رسوایی بزرگ تاریخی است.

به گزارش ایسنا، «دومینیک دو ویلپن»، نخست‌وزیر پیشین فرانسه خاطرنشان کرد آنچه در غزه رخ می‌دهد بدون شک یک رسوایی بزرگ تاریخی به شمار می‌آید و جنگ کنونی علیه نوار غزه مانند جنگ‌های دیگر نیست زیرا این غیرنظامیان هستند که می‌میرند. در غزه اجساد متلاشی می‌شوند، سرها بریده می‌شوند و قلب‌ها شکسته و جان‌ها گرفته می‌شوند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی شهاب، وی در ادامه تاکید کرد در فرانسه درباره غزه صحبت نمی‌شود. درقبال آن سکوت مطلق پیشه شده و رسانه‌ها دیگر درباره غزه صحبت نمی‌کنند. من مجبور هستم در گوگل جستجو کنم تا خبر کوتاهی درخصوص تعداد شهدای غزه پیدا کنم.

نخست‌وزیر پیشین فرانسه همچنین تصریح کرد آنچه در حال وقوع است یک رسوایی واقعی برای دموکراسی در فرانسه است و همه اینها جنگ نامیده می‌شوند.

پیشتر دومینیک دو ویلپن گفته بود: ما دیگر صدایی در صحنه بین‌المللی نداریم. اوضاع غزه بسیار وخیم است.

وی گفته بود رژیم صهیونیستی باید درک کند، زمانی که زور توسط استراتژی سیاسی حمایت نشود، نمی‌تواند هر کاری از پیش ببرد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم نمی‌تواند فلسطینی‌ها را به‌خاطر موفقیت‌های نظامی اندک به شهادت برساند. منطق نتانیاهو افراطی است.

نخست‌وزیر سابق فرانسه پیشتر گفته بود: «اسرائیل می‌خواهد بازدارنده‌ای را که با عملیات حماس شکسته شده بود، با منطق برتری و انتقام‌جویی دوباره برقرار کند.»

وی با اشاره به انزوا و تنهایی این رژیم در عرصه بین‌المللی گفت: «از هفت اکتبر، حتی بیش‌ از پیش، اسرائیل می‌خواهد تمایل خود را برای رهایی در برابر همه از جمله ایالات متحده ابراز کند.»

علی‌رغم گذشت بیش از ۱۱ ماه از جنگ غزه، اشغالگران همچنان به تجاوزات خود علیه فلسطینی‌ها در بحبوحه محکومیت‌ها و مطالبات بین‌المللی برای پایان‌دادن به این اشغالگری ادامه می‌دهند و طی ماه‌های گذشته، هزاران فلسطینی در خونین‌ترین کشتارهای تاریخ بشریت به شهادت رسیدند.

با وجود تمامی این اتفاقات ناگوار برای ملت فلسطین اما تحولات اخیر در غزه و کرانه باختری به نحوی اتفاق افتاده است که بیش‌ از پیش مسأله فلسطین را در مرکز توجهات جهانی و بین‌المللی قرار داده و به‌موازات آن شرایط را برای رژیم صهیونیستی بیش‌ از پیش بحرانی کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس