رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار عقب نشینی صهیونیست‌ها از سرزمین فلسطینیان شد.

به گزارش مشرق، تشکیلات خودگردان فلسطین گرچه براساس پیمان اسلو دارای حق حاکمیت بر بخش‌هایی از کرانه باختری شده بود اما اکنون مقامات صهیونیست نشان داده‌اند این تشکیلات هیچ حقی در اعمال حاکمیت بر این منطقه ندارد.

بر این اساس، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که اکنون برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد، خواستار پایان بخشیدن به اشغالگری صهیونیست‌ها شد.

وی در این باره گفت: فلسطین حق قانونی در غزه و کرانه باختری شامل بیت المقدس دارد و به مسئولیت خود درباره این مناطق عمل می‌کند.

عباس در ادامه خاطر نشان کرد: ما خواستار پایان بخشیدن به حملات دشمن صهیونیستی به فلسطینیان، عقب نشینی کامل نظامیان صهیونیست از غزه و ساخت و سازها در کرانه باختری، و در نهایت آغاز فرآیند سیاسی به منظور پایان بخشیدن به اشغالگری اسرائیل هستیم. این امر می‌تواند به موفقیت، ثبات، و صلح در تمامی منطقه منجر شود.

اظهارات محمود عباس درحالی مطرح می‌شود که کابینه راستگرای نتانیاهو به دنبال گسترش شهرک سازی های در کرانه باختری است. اکنون ۷۰۰ هزار صهیونیست در کرانه باختری ساکن هستند و قرار است این میزان به یک میلیون نفر افزایش یابد.

براساس پیمان اسلو و طبق راهکار دو دولت مصوب قطعنامه‌های شورای امنیت، کشور مستقل فلسطین باید در غزه و کرانه باختری به پایتختی بیت المقدس شرقی تشکیل شود. با این حال، صهیونیست‌ها تنها راضی به اعطای غزه به فلسطینیان هستند و کرانه باختری را بخشی از آنچه سرزمین بزرگ اسرائیل خوانده می‌شود، می‌دانند.

منبع: مهر