نتانیاهو: در حال بررسی طرحی برای اعلام شمال غزه به عنوان منطقه نظامی هستیم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت طرح سرلشکر ذخیره «آیلند» برای اعلام شمال غزه به عنوان منطقه نظامی یکی از طرح‌هایی است که در حال حاضر در حال بررسی آن است و به زعم خود آن را «منطقی» دانست.

به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اعضای کنست شرکت کننده در جلسه تاکید کرد که دولت در حال بررسی «طرح ژنرال‌ها» است. این طرح شامل چند مرحله است که مهمترین آنها کوچاندن جمعیت باقیمانده در شمال نوار غزه به جنوب آن، تحمیل محاصره بر منطقه‌ای که جمعیت از آن مهاجرت می‌کنند و اعلام آن به عنوان منطقه نظامی بسته، ممانعت از امدادرسانی به این منطقه تا زمانی است که منطقه «پاکسازی» شود و با اعمال فشار شدید نظامی، مبارزان باقی مانده مقاومت در منطقه مذکور تسلیم شوند و شروط را بپذیرند.

بر اساس طرح پیشنهادی، پس از اجرای آن در شمال، امکان جابجایی جمعیت و اجرای آن در سایر نقاط نوار غزه نیز وجود دارد.

نتانیاهو در اظهارات فرافکنانه ضمن ادعای اینکه برای دستیابی به توافق تبادل اسرا به تلاش ادامه می‌دهد، حماس را متهم کرد که باعث تاخیر در دستیابی به توافق شده است!

در این جلسه، «الیعازر استرن» و «رون کاتس» از اعضای کنست از حزب «یش آتید» (آینده‌ای وجود دارد) به رهبری «یائیر لاپید»، خطاب به نتانیاهو از او خواستند که متعهد شود که «یوآو گالانت» وزیر جنگ را در جریان جنگ برکنار نکند.

آن ۲ توضیح داد که «این به «وحدت صفوف» آسیب می‌زند، اما نتانیاهو در این مورد اظهار نظر نکرد و چنین تعهدی نداد.

نتانیاهو در رابطه با احتمال صدور حکم دستگیری او و گالانت توسط دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه، برآورد کرد که این امر واقعاً یک نتیجه خواهد بود و مدعی شد که «کریم خان»، دادستان دادگاه با انگیزه‌های سیاسی عمل می‌کند.

نتانیاهو بعداً در همان جلسه فاش کرد: «طبق اطلاعاتی که ما داریم، نیمی از افراد اسیر شده در غزه زنده هستند.»

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۲
    0 0
    . مثل سگ پاسوخته باید از دست ما فرار کنید.
  • DE ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۲
    0 0
    یابو علفی زر زر کرده , در حال بررسی طرحی برای اعلام شمال غزه به عنوان منطقه نظامی هستیم.خخخخخخ لابد فلسطینی ها هم گوش میکنند .فعلات که کل مناطق اشغالی را اکثر مردم دنیا خصوصا مسلمانان , یک منطقه و پادگان و طویله نظامی و نه یک کشور میدانند. فلسطینی ها یک ملت چندین هزار ساله هستند و نه یک دین اعم از مسلمان مسیحی اقلیت اندک یهودی بی دین بادین .... خداپرست ...مادیون ..سکولار...وای صهیونیستهای گوساله سامری پرست خود دروغ میگویند یهودی هستند این داعشی های کودک کش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس