رژیم اسرائیل صبح امروز دوشنبه مناطقی از جنوب لبنان را هدف حملات هوایی شدید خود قرار داد.

به گزارش مشرق، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح امروز دوشنبه مناطقی در جنوب و شرق لبنان را آماج حملات هوایی گسترده خود قرار دادند.

کانال ۱۴ رژیم اسرائیل گزارش داد که ارتش این رژیم ۱۲۰ حمله هوایی به لبنان داشته است که اکثر آن متمرکز به جنوب و منطقه بقاع بود.

وب سایت خبری واللا رژیم اسرائیل نیز گفت که این حملات گسترده، پیش دستانه بوده و منطقه وسیعی از لبنان را دربرگرفته است. این رسانه مانند ارتش اسرائیل مدعی شده است که هدف این حملات سکوهای موشکی دوربرد حزب الله در شمال دره بقاع بوده است.

خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد که رژیم اسرائیل ۸۰ حمله هوایی به مناطقی در النبطیه لبنان انجام داده است. بنا به گزارش رسانه‌های لبنانی، شهرک های عیتا الشعب و عیترون و وادی زوطر و محرونه در جنوب لبنان هدف حملات هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

همچنین در این حملات، شهرک الخیام و منطقه المحمودیه در جنوب لبنان و اطراف مناطق الشعرا و حریتا و الهرمل در شرق لبنان نیز هدف حملات هوایی اسراییل قرار گرفته‌اند.

منطقه جبل الریحان و ارتفاعات اقلیم التفاح از دیگر اهداف حملات هوایی امروز اسراییل بود.

سخنگوی ارتش اسرائیل: حملات به لبنان ادامه خواهد داشت

آویخای ادرعی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به تشدید حملات این رژیم علیه لبنان گفت که این حملات ادامه خواهد داشت.

در حالی که بخش قابل توجهی از قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به لبنان را غیرنظامیان تشکیل می‌دهند، ادرعی مدعی شد که حمله به لبنان بعد از رصد تحرکات حزب الله در هدف قرار دادن اسرائیل صورت گرفته است.

این مقام نظامی رژیم صهیونیستی از ساکنان جنوب لبنان خواست از منازل و تاسیساتی که حزب‌الله از آنها استفاده می‌کند، دور شوند.

وی مدعی شد که تل آویو ضربات پیش‌دستانه‌ای به حزب الله وارد کرده و حملات به لبنان ادامه خواهد داشت.

ادعاهای رژیم صهیونیستی در مورد حزب‌الله در حالی است که تل آویو با ایجاد انفجار در دستگاه‌های ارتباطی و رفاهی مردم لبنان، زندگی بخش قابل توجهی از زنان و کودکان را به مخاطره انداخته است.

حملات موشکی روزهای اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان بویژه حمله موشکی به ضاحیه جنوبی بیروت نیز تلفاتی را در میان غیر نظامیان ایجاد کرده است.

موج جدید حملات جنگنده‌های اسرائیلی به لبنان

جنگنده‌های اسرائیلی موج جدیدی از حملات هوایی خود را ظهر امروز (دوشنبه) به جنوب لبنان آغاز کردند.

رسانه‌های لبنانی گزارش دادند رژیم صهیونیستی بعد از ارسال پیام‌های هشدار حمله، موج جدیدی از حملات در جنوب لبنان را آغاز کرده و چندین شهر را بمباران کرده است.

منابع محلی می‌گویند پدافند هوایی حزب‌الله در حال مقابله با جنگنده‌هایی است که وارد حریم لبنان شده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، منطقه مارون الرأس، بافلیه، الشهابینه، حولا، طورا و العباسیه، شهر صور، حبوش، صدیقین و... در جنوب لبنان مورد تهاجم قرار گرفته‌اند.

رسانه‌های لبنانی خبر دادند دست‌کم ۱۰ منطقه به صورت همزمان در جنوب این کشور هدف قرار گرفته‌اند.

حملات گسترده رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان از سحرگاه امروز آغاز شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی با ارسال پیامک هشدار برای مردم لبنان به آن‌ها درباره انجام حملات بیشتر هشدار داده و در حال وحشت‌افکنی در میان غیرنظامیان است.

ارتش اسرائیل هشدار داده است که به حملات بیشتر در خاک لبنان ادامه خواهد داد.

افزایش شمار شهدای ضاحیه جنوبی بیروت به ۵۲ نفر

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که در حمله امروز رژیم صهیونیستی به منطقه عیترون واقع در جنوب لبنان دست کم ۱۱ نفر زخمی شده‌اند.

خبرنگار المیادین نیز اعلام کرد که در حملات رژیم صهیونیستی که صبح امروز در جنوب لبنان و منطقه بقاع شمالی صورت گرفته است، ۹ نفر زخمی شده‌اند.

در همین راستا با کشف پیکر یکی دیگر از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت که صبح امروز صورت گرفت تعداد شهدای این حادثه به ۵۲ نفر افزایش پیدا کرد. همچنان ۹ نفر از افراد حاضر در این ساختمان مفقود هستند و از سرنوشت آنها اطلاع دقیقی در دست نیست.

از ساعتی پیش موج دوم حملات موشکی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان که اولین آنها در ساعات اولیه صبح امروز رخ داد، آغاز شده است. خبرنگار المیادین همچنین گزارش داد رژیم صهیونیستی از ساعتی پیش در بخش‌های شرقی مرز با سرزمین‌های اشغالی نیز حملاتی را تا روستاهای اطراف شهر صیدا انجام داده است.

برچسب‌ها